Skitandningsuppehåll

Statusen på Love nu för tiden? Det är ganska bra. Förra tisdagen pratade jag med hans läkare och då var allt bra med andningsuppehållen. Koffeintabletterna hjälpte både mot dem och påverkade sömnen positivt. Men nån dag senare ändrades det. Nu har han rejäla andningsuppehåll där han rycker, rejält, i kroppen. Och detta är många många gånger om dagen. Jag hoppas det är något tillfälligt samtidigt som jag vet att läkarna sagt att de tror and.uppehållen bara kommer bli värre och att det nog inte finns mycket vi kan göra. Det är fel i hela Loves kropp men det är lätt att glömma när han ändå mått så pass bra som han gjort.

Jag har en teori till att det blivit på mycket sämre och det är att kroppen får för lite energi nu. Love sover bättre på nätterna vilket gör att han ofta missar ett mål på natten. Har tidigare ätit var 3-4e timme hela dygnet. Sedan har han ätit dåligt på dagarna och helst vill jag inte ge i knappen dagtid då följden kan bli att han slutar äta själv. Man märker att han gått ner så nu ger vi mat+vätska i knappen både mitt i natten när han sover och på dagen ifall han äter dåligt. Hjälper inte detta snart ringer jag läkaren så får vi träffas och diskutera hur vi ska göra. Kanske ett nytt EEG...

Sånt här får mig att bli rädd för framtiden. Det är på ett sätt så självklart att Love alltid kommer finnas med oss. Men vad innebär en  sådan här förändring? Försämrat allmäntillstånd? Min älskade unge, du får inte bli sämre.



Mormors julklapp har nu äntligen kommit upp! Love var lite avvaktande till en början och ville ha assistentens hand där också första gången. Men nu är han varm i kläderna och undersöker även själv :) Ikea har mycket bra grejer!



Här ser ni hur "orädd" han är om sina händer. Tar på och upptäcker gärna vilket är ganska ovanligt för dövblinda.



Lilla jag på upptäcksfärd...

Kommentarer
Postat av: Nilla

Stackars lilla Love....<3<3<3

En fråga bara kring lampan. Vi ville köpt en sådan till Wilda men blev avrådda då "stråna" tydligen skulle vara av glasfibrer som kan vandra i blodet om man får dem innanför huden. Vet du något om det? Kramis på er

2012-03-29 @ 07:32:52
Postat av: Loves mamma

Eh, nej det visste jag inte. Lampan är nerplockad pronto. Fast hur skulle man få dem innanför huden egentligen? Usch, haft magont sen jag läste det...

2012-03-29 @ 18:42:42
Postat av: Nilla

Inte min mening att skrämma dig.....det jag fick förklarat för mig var att "trådarna" lätt "bryts" av när man rör dem och dem lätt tränger in under huden.Då kan det vandra i blodet och punktera lunga eller vandra vidare till hjärtat.Hur sant detta är vet jag inte men jag belv tillräckligt rädd för att avstå från att köpa lampan. Kramis

2012-03-29 @ 20:45:23
Postat av: Nilla

Nu menar jag inte HELA trådarna utan små bitar

2012-03-29 @ 20:46:40
Postat av: Nilla

Nu menar jag inte HELA trådarna utan små bitar

2012-03-29 @ 20:47:01
Postat av: mijah

Älskade fina Love! Finns ju inget gosigare än han..

Hoppas and.uppehållen blir bättre snart, man tycker ju så synd om han..

Gud va läskigt med lampan.. Va mkt lustigt skit det finns! :/ men tror inte du behöver nojja Madde..

Kram! <3

2012-03-30 @ 01:39:03
Postat av: Camilla

Skickar en kram och hoppas att ökade kramper och andningsuppehåll bara är tillfälligt. Härligt se Love i sitt gåstöd. Kram till er och fina Love

2012-03-30 @ 10:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0