Ridning äntligen av!!

Igår var det då premiärturen för Love! Det gick bra. Något jag funderade på efteråt var att han hade inga andningsuppehåll eller ryckningar när han satt på hästryggen. Något att ha i åtanke vid varje ridtillfälle. Egentligen är det inte jag som ska ha ridningen med den tjejen som själv rider och ska sitta med honom sedan är fortfarande ganska ny och jag känner att när det är något nytt för Love måste han ha en trygg person med som han känner väl. Så mamma får ta det nu i början. 5 år sedan jag red senast men åh, vad det var härligt att sitta på en hästrygg igen! Under många år levde jag i stallet :)

Eftersom det inte finns någon bra sadel där nu så önskade jag att ha en voltigegjord så jag har något att hålla i, det fungerade okej men nästa gång ska vi prova en longergjord med ett handtag på och se om det blir bättre för Love. Kändes lite som han trycktes mot longergjorden. Men tror det är bra att bara sitta på ett schabrak och inte en sadel för man känner hästens rörelser så mycket bättre.






Se så fint han håller i sig :)



Bara att ha en hjälm på huvudet var nog nästan en lika stor grej som själva ridningen för Love. Han förstår klart inte vad det var som han hux flux hade på huvudet. Så fram tills nästa gång ska han få känna ordentligt på den så han vet vad det är. Tänk vilka misstag man ändå gör gång på gång på gång. Hade inte en tanke på att vänja honom vid den innan i veckan.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Love Love, mommos älskling, vad du är duktig.Du och storkusin Tilde är ju för modiga. Att ni bara vågar sitta på en hästrygg.



Mommokramar

2012-03-31 @ 17:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0