Nytt folk här :)

Denna veckan har vi vår kära gamla assistent E tillbaka :) Tyvärr blev det lite akut kris här nu över sommaren och då ville gärna E komma tillbaka och ta lite pass då och då när hon kunde. Och hon var såklart välkommen!! Har två stycken som går på intro nu som ska vara timvikarier är tanken och hade ytterliggare en intervju idag. Alla dessa tre har andra jobb men vill gärna jobba lite extra med Love. Verkar vara bra personer, kan vi ha sån tur att det löser sig snabbt och lätt ytterliggare en gång?? Började fundera på om vi ska ta tjänsten på 70% som skulle tillsättas efter sommaren och dela upp på de tre... Jag vill ju helst att de som arbetar som timmisar ändå är inne regelbundet, det är mycket bättre för Love. Och är vi då totalt 8 personer här så borde det lösa sig bra vid sjukdomstider, även om fyra av dem har andra jobb. Det blir lite pusslande men ska fundera på om det ändå inte är det bästa att göra.

Idag var Love och hälsade på i förskolan för sista gången innan sommaren. Den 21 augusti börjar han på allvar! Och det känns verkligen jättebra! Hon som ska ansvara för det pedagogiska på förskolan är otroligt intresserad och engagerad. Jag blir så varm i hjärtat när vi möter så många människor som vill Love så väl och som verkligen VILL arbeta med honom och vara med och utveckla både honom och sig själv. För det är ju så, att få följa med på Loves resa genom livet och få vara med i den utvecklingen är en enorm chans. Det finns så mycket att lära av honom och av alla de kunniga människor vi möter. Arbetet kring Love stannar aldrig, vi vill hela tiden fortsätta utvecklas, i kommunikationen, hur man bör tänka kring någon som är dövblind, arbetet med teckenspråk. Lära sig tyda de små som sakerna som gör Loves vardag bättre. Hjälpa honom att utvecklas motoriskt, vem vet, en dag kanske han går med rullator... Jag är så glad och tacksam för alla de personer som valt att arbeta med Love och som gör ett kanonjobb!!! Assistenter och personal på kortis, de är så goa mot honom ska ni veta :)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad härligt att ni hittat så bra personer att jobba med Love!

Vi är mitt i rekryteringsfasen för att hitta två assistenter till vår son, och jag tycker det är jättejobbigt. Hur ska man hitta rätt och hur ska det bli här hemma sen? Sonen har fått beviljat 23 h/dygn, fast då är 6 h/natt jour. Sambon och jag tänkte ta en heltid var, och dela upp resterande tid på två tjänster.

Får man önska ett "assistansinlägg" med tips och trix?

2012-06-14 @ 22:09:58
Postat av: Loves mamma

Josefin- Vet precis vad ni går igenom, jobbigt är det... Om jag förstår dig rätt, du vill ha lite tips från våra erfarenheter kring assistansen? SJÄLVKLART isf :) Jag älskar att dela med mig av allt vi gått igenom. Sen tycker och tänker man ju annorlunda men jag har fått många goda råd från andra mammor i samma situation. Inlägget kommer, måste bara fila lite på det ;)

2012-06-16 @ 19:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0