Lovestatus

Statusen på Love är bättre, peppar peppar... Ryckningarna har varit bättre de sista dagarna så jag har inte behövt höja iktorivilen. Hoppas det fortsätter så här.

Jag har börjat jobba lite nätter och det känns bra. Vilken skillnad när man får gå och sova sedan! Efter en natt känner man sig lite full/bakfull och tänker inte riktigt normalt. Jag fattar inte hur vi orkade innan. För efter en natt hade man en ny dag, sedan en ny natt och sedan en ny dag... Att hjärnan bara fungerade...

I måndags var jag och hälsade på i förskolan och det kändes bra. Det tråkiga nu är att Love inte får färdtjänst vilket rektorn var övertygad om. Men hon försöker lösa det på annat sätt, hoppas det går. Jag ringde och kollade med skolskjuts men det har de inte på förskolan. Varför? Det bara är så... En motivering jag fått är att alla föräldrar får köra sina barn till förskolan. Men! Love skulle gått på myran som Leon och vi cyklar varje dag (tar typ 5 minuter). Men lokalerna där och de stora grupperna är inte lämpliga för Love utan han ska gå i en "byaskola" 5 km från Olofström. Vi får se om det löser sig.

Sen på tisdagen fick Love följa med och hälsa på. Han blev dock trött efter en stund och visade inte sin bästa sida men vi har planerat in att han ska hälsa på flera gånger i månaden nu fram till sommaren så kommer nog visa sitt rätta jag :)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Vad fan...rent ut sagt. Wilda får allt det där. Dock utnyttjar vi inte det men hon har det beviljat. Hänvisa till det och stå på er. <3<3<3

2012-04-06 @ 21:04:25
Postat av: Jennie

Hej!

Har en lite undran som jag undrar om du vill svara på men du behöver så klart inte alls om du inte vill. Jag är bara lite nyfiken på dina åsikter om KUB-testet. Jag blev erbjuden detta och har velat fram och tillbaka vilket som är rätt att göra och hur jag skulle ta ställning vid olika svar osv. Hur tänker du? Skulle du med den erfarenheten du har nu göra testet om du fick eller skulle du låta bli? Har förstått att fler och fler landsting erbjuder detta till alla och inte bara de över 35.

2012-04-12 @ 13:53:00
Postat av: Loves mamma

Hej Jennie!



OM jag skulle bli gravid igen skulle jag nog inte göra KUB-testet, detta eftersom vi i så fall kommer göra fostervattensprov, där man får veta säkert om barnet har trisomi 13,18 eller 21. Jag vet inte om KUB-testet visar på andra kromosomavvikelser? I så fall skulle jag göra det.



Det är en svår fråga detta med tester, och hur man hanterar ett ev negativt besked. Frågan är ju inte OM man ska göra några tester, utan HUR man hanterar svaret.



Hoppas du kommer fram till vad som känns rätt för er



Kram och lycka till!!!



/Madde

2012-04-13 @ 13:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0