HAB besök

Den 10 april var vi på HAB för att träffa den nya HAB-läkaren. Vi har inte så mycket kontakt med läkaren där eftersom vår främsta läkarkontakt är på barnmottagningen med dr Blomé. Men ville ändå träffa den nya läkaren. Vi pratade mest om Loves andningsuppehåll och ryckningarna. De lyssnade på hjärtat och efteråt gick vi och gjorde ett EKG för att se så det inte är något med hjärtat.

Planen är att byta krampmedicin om det fortsätter men det är ju inte bara att byta, utan det kan bli tråkiga biverkningar på nya mediciner. Har pratat med föräldrar som upplevt att deras barn gått bakåt i utvecklingen när de bytt krampmedicin. Och iktorivilen fungerar väldigt bra på Loves kramper och upplever inte att den påverkar hans utveckling eller vardag negativt. Men såklart ska han inte behöva ha sina ryckningar om det går att göra något åt dem. Lyckligtvis har det sedan besöket varit ganska lugnt med dem så inga medicinbyten här ännu i alla fall.

Ett tag var dygnsmängden av minimax,  tranbärsjuice och vatten alldeles för låg så nu komplettar vi i knappen varje dygn om han äter för lite. Jag tror det var det som gjorde att ryckningarna blev värre. Att kroppen liksom fick för lite energi. Kanske helt fel men så tror jag.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Har en syster som har svår EP. Har under åren märkt att när hon slarvar med maten, får hon fler känningar o anfall. Min amatördiagnos är att doseringen blir fel när man inte får i sig mat ordentligt.. Mao, vi är inne på samma tankar..



Gott att "se" dig igen :)



Kram

2012-04-21 @ 20:59:23
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Loves mamma

Men då är jag kanske inte ute och cyklar i mina funderingar??? :)

2012-04-25 @ 21:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0