Mina goa ungar :)

Får väl visa vad jag handlade åt Love i lördags. Fast det var faktiskt för hans egna födelsedagspengar så inte så att han är bortskämd eller nåt ;)



Bilbanan provade han på DUMLE och gillar den eftersom den snurrar i mitten. Larven har han haft innan och gillade den jättemycket men sen en dag kräkte han ner den och fick inte bort lukten så fick slänga den gamla. De 2 gröna som lyser var också något han testade på DUMLE. De kostade 65:-, värsta kapet :). Köpte pompoms (heter det så?), tänkte det kan vara mysigt för honom att känna på. Sen fick det bli en hederlig pistol som lyser och LÅTER helt underbart, haha. Amerikanskt skit som min älskade mormor hade sagt. Förlåt mormor, men Love älskar sånt!

Leon har börjat umgås mer med Love. Vill gärna ha honom hos sig i gåstolen när han lyssnar på musik. Idag körde han iväg med honom när vi ätit och när jag gick för att se vad de gjorde visade han Love sin tidning. Älskade ungar!



Jag funderar mycket, ältar, försöker utveckla, vrida och vända... En sak jag kommit fram till är att jag är absolut inte redo för att göra något annat än att arbeta med Love ett tag till. Jag är fortfarande väldigt känslig för kommentarer och vissa åsikter. Har hört saker jag blivit jätteledsen över men när det är någon jag umgås med kan jag välja att inte umgås med den personen mer. Sen att man tycker olika det är jag fullt medveten om, men vissa människors syn på saker klarar jag inte lyssna på och måste då välja bort. Skulle det vara en arbetskamrat som uttrycker sig klumpigt kan jag ju inte välja bort den. Så jag stannar kvar i min "skyddade" värld ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Maria

gud vad du ar duktig på att fotografera tillfällena. nu kommer du aldrig glömma detta:) superfin bild som love sträc

2011-09-05 @ 21:11:14
Postat av: Lisbeth

Vilka fina bilder :)



Varför ska du stessa om du inte behöver? Kan du stanna hemma så gör det. Du kommer att bli starkare så småningom, låt det ta sin tid.

Mår du och barnens pappa bra, mår också ungarna bra. Det är det viktigaste.

Att sedan vissa människor är elaka och grymma (vet inte vilka som är värst, de som är det av tanklöshet eller av födsel och ohejdad vana) är ju något man aldrig kommer undan.

Det kommer alltid att göra ont, men du kommer att lära dig handskas med den smärtan, att låta den rinna av dig. DU vet ju vad som är sanning och lögn och elakhet.

Det hjälper ju inte dig att jag skriver så, men vill ändå göra det. Har lärt mig "den hårda vägen" att låta sådant studsa eller rinna av mig. Självklart blir man aldrig oberörd (tackolov för det) men man struntar i det mesta så småningom..



Försök låta bli att älta, ta en sak i taget om det går. Få du inte rätsida på tankarna, lägg det problemet åt sidan och ta tag i nästa. Det går, men man får träna ett tag.. ;)



Ja jäklar.. Nu låter jag som en attans besserwisser igen, men du vet nog att det inte är så jag menar.

Hoppas jag



Stor kram

2011-09-05 @ 23:48:10
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Heddan

Har jobbat från och till ca ett halvår nu sen Hedvig föddes och fortfarande får jag konstiga kommentarer ibland av de jag möter i jobbet, typ "blir hon bättre någon gång", "varför kan hon inte äta" etc. Åååååååh jag försöker ha tålamod och tänka att dessa människor har en väldigt snäv liten värld. Och så gör jag något annat.

2011-09-06 @ 19:18:17
Postat av: Annica

Vilka fina pojkar ni har. Underbar bild <3 / Annica!

2011-09-07 @ 17:14:31
Postat av: Loves mamma

Lisbeth- det är tänkvärda ord som man ibland behöver höra. Ibland kan jag "gå ner" mig lite i sorg och besvikelse över bemötande jag kan få men det är upp till mig att ta tag i det och göra det bästa av livet, för mig, Daniel och för barnen. Ingen annan gör det åt mig. Jag kan välja att förbli ett offer men nej, jag väljer att ha ett bra liv! Men en och annan gång måste man få må dåligt också :)

2011-09-09 @ 19:31:14
Postat av: Linda

Underbar syskon bild på killarna:)))

Fantastiskt, underbart tt få läsa om utvecklingssteg som dessa barn med svårighter gör:)) Jag jobbar med funktionshindrade barn,jsut nu barn med autsim/utvecklingsstörning...Så himl,a roligt:)) Just nu går jag en kurs i floortime:) Fantstiskt, att få leka /busa med barnen och få se glimten i ögat:) Att få samspela med barn ä underbart, och speciellt att få till samspel ed autistiska barn som har svårigheter med samspel och socialt med adra..:))

Underbart att få vara med att utveckla dessa fantastiska barn<3

Stor kram till dig och dina goa killar:)

2011-10-07 @ 14:51:35
URL: http://lindalewander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0