EEG

Idag har vi varit i Karlskrona för nytt EEG. Det gick väl sådär. Helst ska man ligga stilla och alla som känner Love vet ju hur han är med det... Han fick flera andningsuppehåll under tiden men hon kunde inte se någon epilepsiverksamhet då. Nu ska resultatet ner till Lund så ska läkarna där granska det så får vi se om det gav något. Går inte ge lugnande heller eftersom det går upp till hjärnan och då kan påverka resultatet.

Så här nöjd ser man ut när det är klart.



Det var många på avdelningen som skulle kolla höftlederna på sina nyfödda och sånt är fortfarande tortyr för mig. Har så svårt att hantera mina känslor när jag ser friska små. Insåg att jag är tacksam över att vi fick uppleva den där fullständiga lyckan med Leon. När man fortfarande var naiv och trodde att hemskheter drabbar inte mitt barn.

Igår hade Leon ritat en teckning och jag blev så ledsen när jag såg den. Lille gubben som tycker så otroligt mycket om sin lillebror. ALLA teckningar han gör skriver han Leon och Love på. Den igår hade han ritat pappa (skallig :)), mamma, Maja (min lillasyster), Leon och Love. Idag när han visade Daniel den sa han att Love står upp för jag låtsas att han kan det. Mitt hjärta nästan brast. Det är så otroligt orättvist. Mina härliga ungar som skulle haft så mycket roligt ihop.

Jag tycker våra val kring Love har varit bra men de från SPSM har frågat om han inte ska in i någon pedagogisk verksamhet, vilket han har rätt till. Har kollat runt lite och pratade med en idag som arbetat inom barnomsorgen i mååånga år och har erfarenhet av barn som Love i förskola. Hon har träffat Love lite grann privat. Men hennes åsikt var att det är ett välfungerande sätt som vi har det. Dels blir det ett problem med infektioner på förskola och man måste anpassa dagen otroligt mycket för dessa små (ojämn dygnsrytm osv) och att han då kan få lika mycket utveckling med sina assistenter hemma. Och att få vara en del i en grupp får han på kortis. Kändes skönt! Så ett tag till kommer vi köra på som vi gör nu. Ska undersöka möjligheterna om Love kan vara på kortis med assistent några eftermiddagar i veckan som förskoletid. Och om det går att få färdtjänst för det. Tappar lite om jag ska köra ned han och assistenten och sen hämta igen några timmar senare. Men det är otroligt svårt att få tag i vissa på kommunen, de sitter ju jämt i möte!!

Vi kommer sätta ut annons efter ny vikarie. Kommer få i snitt 10 fasta timmar i veckan med. Hoppas det går att hitta någon på så få timmar. Så om ni vet någon i närheten av Olofström som är intresserad av lite jobb så mejla :)

En bild som visar hur stor och duktig han blivit. Gossen kan ju nästan sitta själv och leka ;)




Kommentarer
Postat av: Maria

Kramar till er alla!

2011-09-02 @ 09:36:49
Postat av: Annica

Hej!



Vilka härliga bilder på eran fina Love. Det kan vara svårt att få färdtjänst till barn under 10 år men stå på er. Vi fick det till A till slut, efter mycket om och men. Så det går. Konstigt att man ska behöva kämpas så mycket för de rättigheter man har.

Lycka till med lille Love.

Ska jobba helgen hos W nu.

Kramar Annica!

2011-09-02 @ 20:36:37
Postat av: Marie

Hej har läst denna tragiska historia, det är så sorgligt, Lilla love är verkligen fin. har ni hittat nån som kan hjälpa er? jag söker ett jobb på några få timmar i veckan, var bor ni och vad går jobbet ut på? tacksam för svar.

Min Mailadress är [email protected]



Mvh Marie

2012-02-11 @ 19:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0