ny medicin

Vad dagarna går... Ibland vet jag inte var jag gör av min tid egentligen. Love var på kortis i helgen och det gick bra. Han lät lite rosslig hela fredag eftermiddag och mycket riktigt bröt en förkylning ut sen under helgen. Men tycker inte det är så farligt så länge vi ger koksalt och suger med näsfridan var 3e timme.

Idag har vi varit på OTA och gjort en ny fotortos då den ena blev för liten sist. Lämnade också in ståskalet för att göra en sista korrigering kring knappen. Ska hämta det i Karlshamn igen på fredag. Undrar om jag kommer komma ihåg det??? Lite trist att köra in bara för det men annars har vi inte det på hela helgen.

Imorgon bitti börjar Love få koffeincitrat och hoppas andningsuppehållet blir bättre av det. Trist med medicin som inte ingår i högkostnadsskyddet och kostar 360:- och räcker i 10 dagar, innan det är dags för nästa flaska. Haha, nu lät jag som värsta snålisen :). Hjälper det så är det klart värt varenda krona. Men tycker det är lite fånigt att vissa mediciner inte ingår.

Idag hade jag en ny tjej på intro och det gick väldigt bra tycker jag! Hon var framåt och vågade verkligen hänga med Love. Så håll tummarna för att det går vägen nu!

Kommentarer
Postat av: Nills

Bra att ni får prova koffeincitrat.Hoppas det hjälper Love såsom det hjälpte Wildis.Det är skit att vissa mediciner inte ingår. Zantac gör ju inte heller det tex.Eller hostmediciner etc.Kram kram

2011-11-03 @ 17:31:17
Postat av: Loves mamma

Visst är det knasigt Nilla. Fast zantacen har jag inte reagerat så mycket på, den håller ju i flera månader. Men får Wilda fortfarande koffeincitrat? Blir ju typ 10 000 per år... haha, snålisen igen :)

2011-11-03 @ 18:41:20
Postat av: Nilla

Nix...wildis slutade med koffeincitrat för ganska längesedan. Hon blev till slut så hyper av dem att det gjorde henne extremt besvärad.Det är väl inte snålt? DU köper ju det, eller hur?! Men man kan ju tycka att det skulle ingå i högkostnadsskyddet. 10000 kunde ni använt till något annat åt Love. Får ni merkostnadsdelen av vårdbidraget?

2011-11-04 @ 11:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0