Ja för Hugo!

Egentligen skulle jag skriva ut lite papper kring Love till assistenterna men istället sitter jag här och gråter. Glädjetårar. Var inne en runda på FB och läser där att Blekinge landsting har sagt ja till att bekosta Hugos benmärgstransplantation. De har fått JA! Helt fantastiskt.

Nu är det ju inte så enkelt att de vet att det kommer sluta lyckligt, och de har en tuff resa framför sig. Men de är på väg. Det kan vara så att Hugo kommer klara detta och må otroligt mycket bättre av det. Om jag har förstått det rätt så finns det ett litet antal EB-barn som efter transplatationen är nästan utan besvär.

När man får dödsdomen på sitt barn då rämnar allt. Man faller och faller och vet egentligen inte var man ska ta vägen. Tänk att sedan få beskedet att det finns en chans, en möjlighet att ditt barn kommer överleva, få må bra. Jag känner att jag blir helt darrig när jag tänker på hur det skulle kännas att få det beskedet. Nu kommer det aldrig bli så för oss, det vet jag ju. Men jag är så otroligt glad för Hugos och hans föräldrars skull!!! De är på väg, och förhoppningsvis slutar det lyckligt för dem.

Kommentarer
Postat av: mijah

<3

2011-11-24 @ 00:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0