kräka av mig...

Ibland måste jag bara kräka av mig lite här. I fredags gick jag och Love ner till apoteket för att hämta ut ny stesolid då den vi hade hemma gick ut nu i april. Love är inne i en högljudd period så på vägen ner glodde FLERA på oss. Vissa verkligen vänder sig om för att se. Sen på det ena apoteket gloddes det. Var tvungen att in på det andra också då stesoliden var slut på det första. Nog fasen ska det glos där med. Så jävla jobbigt.

Denna diskussionen har jag haft med flera i min omgivning som bla menat att folk nog inte menar något illa och att jag kanske tar åt mig lite väl mycket. MEN, om man själv har friska barn är det svårt att förstå känslan man får inombords när människor om och om och om igen vänder sig om för att titta på ens barn. Mitt älskade barn. Han är ingen cirkusattraktion men ibland känns det som de ser så på honom. Jag försöker att stirra tillbaka så de ska känna sig dumma men palla det igen och igen :(

Detta händer hela tiden. Som en dag här hemma satt en tjej (som tidigare sökt tjänst som PA hos Love) med sin son ute på gården. Jag ser hur hon försöker titta och när jag gått förbi vänder jag mig och då har hon vänt sig för att se mer. Åhh, vad pissed jag blev.

Gah, ibland måste jag bara få ur mig det här. Så slipper jag prata om det. Nu kanske vissa tycker att folk tittar av intresse och välmening och visst, jag tror inte de menar något illa men nu är det känslan jag får när de tittar och den kan liksom inte ifrågasättas. Sen är det något jag inte kan påverka och det kommer med all sannolikhet alltid vara så men idag behövde jag kräka lite...

Kommentarer
Postat av: mijah

Bara kräk Madde! Folk är ju för fan idioter! Fine om vi hade bott i Stockholm där ingen vetat om situationen, men nu är det lilla Olofström där typ aaaaalla vet vem lonse är.. Så sluta glo för fan!!

2011-05-02 @ 13:09:00
Postat av: Maria

Gud vad han växer!! Vilka fina bilder!! Är det du som är mästerfotograf?? Skicka gärna lite bilder så kan jag skrappa ihop några nya blad. Det är ju ett tag sedan sist;))



Maria har faktiskt en bra point i att faktiskt alla vet vem Love är. Kan du inte köpa en registreringsskylt till vagnen men istället för Loves namn ha Sluta glo för fan;))



Kram på er i alla fall och hoppas vi ses snart!!!

2011-05-02 @ 17:14:44
Postat av: Mikael Ek

Finns det stesolid kvar på apoteken i göteborg ? Ringde kronans droghandel. Den 10 maj sa dom: ?? Micke

2011-05-02 @ 18:26:12
Postat av: mijah

Haha! Där hade Mia en bra point! Det tycker jag fasen att vi ska göra.. :)

2011-05-02 @ 19:50:40
Postat av: Lisbeth

Det är bara att kräka på! Förstår dig så väl, en del människor tänker inte längre än näsan räcker..

Och det hjälper inte att bo i en storstad heller, folk glor iaf..

Efterom det är mina försök att tex resa mig någorlunda graciöst ur en stol folk glor på när det gäller mig, brukar jag blåstirra tillbaka - då slutar de och blir generade. ;)

Men det måste vara mycket jobbigare när det gäller sitt barn.. :/



Vilka härliga bilder! Men vad i hela friden ger ni honom att äta? Ger ni honom växtgödning, det var värst så stor han har blivit!! :D

2011-05-03 @ 21:45:47
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Loves mamma

Mikael- Jag fick beställa då de bara hade 1 förpackning hemma men var och hämtade resten igår. Så det borde gå att få hem omgående.

2011-05-06 @ 08:00:42
Postat av: Loves mamma

Mia- fixar du det så skickar jag bilder!!!! Har precis fått hem ett par hundra bilder... Åh, vad kul. När jag gör sånt har det en förmåga att inte bli så bra...:)

2011-05-06 @ 08:01:59
Postat av: Loves mamma

Haha Lisbeth, man skulle kunna tro vi göder honom va?! Han får bara minimax men han äter som en häst. Har inte vägt honom på några månader men ska in nästa onsdag och väger då. Vet inte om jag vill veta... ;)

2011-05-06 @ 08:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0