sårbart

För några timmar sen ringde min pappa och frågade om vårt vatten med var missfärgat och visst var det så. Han tänkte på Love så vi inte gav honom det. Har låtit kranarna stå på här i flera timmar men fortfarande grus i :( :( Var nere och köpte vatten på flaska åt oss men får sån panik när sånt här händer. Som tur är gör det inte det ofta men direkt känner jag; hur gör vi nu med Love??? Vatten måste man ju ha. Men Maria skulle bara skölja igenom slangen inatt med flaskvattnet och så slängs den sen då den inte kommer bli helt ren av det. Och så klart bara ge Love vatten från flaska. Men vad sårbar man är så. Hur klarade de sig förr???? GAH, orolig i själen här nu...

Har punktering på Loves vagn så fick ta den lilla svarta som egentligen bara är för korta sjukhusbesök och är helt usel att köra med. Men vädret var ju perfa så var tvungna att ut lite. Gick en runda och sen gungade Love lite på vår tomt, härligt! Längtar tills det blir riktigt varmt och gott :)

Har sett en rolig hoppgunga från ett klipp på youtube. Pojken som hoppar ska tydligen med ha trisomi 13. Ska se om jag kan komma i kontakt med den mamman och se från vilket företag de köpt den. Måste ju gå att importera. Ibland retar jag ihjäl mig (nästan) på facebook men som idag är det riktigt bra. Dels är det därifrån jag sett den här gungan och så fick jag tips från en mamma i Bräknehoby att fisherprice har nåt liknande. Tyvärr är det max gräns på 12 kilo och Love ligger på typ 13.5.... Men tror det hade passat Love, han vill ha hopp och bus.

Kommentarer
Postat av: Amanda

hej på dig..



ja, när vattnet försvinner ser man verkligen hur beroende man är utav det :S hoppas det snart ordnar sig. kram

2011-03-22 @ 23:16:12
Postat av: Lotta

Jag tror du kan fixa en hoppgunga själv genom att modifiera en babygunga lite. Använd sittpåsen eller sy en större, använd fjäderna men spänn inte upp den över dörrkarmen som brukligt utan köp en sån där grov krok i järnhandeln som man hänger gungor i utomhus och skruva upp i taket på passligt ställe. Så gjorde vi till vårt barn för orginalanordningen bara lossnade och han for i golvet hela tiden. Annars finns det fjädrar som reservdelar till hammockar odyl. Lycka till

2011-04-09 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0