urinvägsinfektion återigen

Ringde till barnmottagningen och fick prata med läkaren. Jag ville verkligen få Love kollad så de tryckte in honom under förmiddagen :). Andningen var fin, lite rosslig men det satt högt upp. Urinen visade på bakterier som alltid men de kollade CRP för att se om det visade på infektion. Apparaten på BM funkade inte som den skulle så vi fick gå ner till lab och ta nytt prov. Där fick Love denna fina nallen som blodgivare skänkt.



En fin gest tycker jag.

CRP:t visade på 49 så Love kommer få en omgång penicillin. Nåja, det har han inte fått sen i januari.



Eusaprim, igen.

Är glad att jag inte väntade med att åka in. Love har varit feberfri idag och pigg och glad men har ju ändå urinvägsinfektion och hade säkert fått köra in i helgen annars. Skönt för honom att inte behöva bli jättedålig innan han blir kollad. Och jag åker hellre in med honom en gång för mycket. All personal på barnmottagningen är verkligen helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0