paj i ryggen :(

Var hos vår käre dr Blohmé idag. Så skönt att de öppnat efter semestern igen! Ville ha Loves öron kollade efter öroninflammationen och hade sen lite frågor att diskutera. Öronen såg fina ut och andningen var bra. Frågade om vaccinering mot vattenkoppor, något vi pratat om innan. Nu kommer det med alla sannolikhet gå på dagis och vill egentligen att Leon ska bli sjuk men inte Love. Vi ställde in en resa till några bekanta eftersom deras barn utsatts för smitta och då tyckte läkaren att när det påverkar vårt liv så vi ställer in resor så ska vi vaccinera, SKÖNT!

Sen har vi haft lite besvär med Loves mage. Han är mestadels lös och bajsar igenom kläderna så gott som varje gång men när vi minskar 1 ml blir han hård och måste få microlax efter 2 dagar. Läkaren tyckte det lät konstigt att 1 ml gör så mycket men jag har provat minska 3 gånger i sommar och varje gång har han blivit för hård. Så nu ska vi minska 1/2 ml, får se om det hjälper. Han hade inget bra förslag på något annat. Finns andra sorter men de ska blandas med vatten och laktulosen funkar bra annars att ge i knappen så får fortsätta med den ett tag till.

Jag stod och pratade med läkaren en stund med Love i famnen och Love som varit vaken sen midnatt kastade sig bakåt flera gånger och då måste man hålla emot rejält. Väl hemma kände jag riktiga hugg i ryggen när jag skulle ta upp Love från mattan. Var rädd att tappa honom och när jag kollade mig i spegeln var jag helt sned i kroppen. Ringde och fick tid hos läkare men han sa bara ryggskott och att det går över om en vecka. Kände mig riktigt fånig men har aldrig haft ont i ryggen och sett så sned och dan ut. Trodde man skule behöva knäcka till nåt men får ta värktabletter i helgen och hoppas det går över. Så.... nu får ingen stå med Love i famnen utan då sätter man sig på en stol. Och vi bär honom inte i onödan utan använder gåstol och vagn. Känns tufft att inse att jag inte kan bära runt på mitt barn mer men när Love kastar sig är det en påfrestning för kroppen och ska vi alla hålla så måste vi tänka på hur vi kan underlätta för oss i all hantering med Love. Han är ingen bebis längre. Lille gubben, han sover så gott i sin säng. Sitter här med monitorn framför mig. Vilken trygghet, ett apnélarm och en tv-övervakning så känner man sig säker :)

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Strunta i läkaren och ring till en sjukgymnast istället! Hon/han kan ge dig värme och hjälpa dig att stretcha ut. Ryggskott är ju egentligen att musklerna drar ihop sig, och gör man inget tar det längre tid för "knuten" att släppa och värken försvinna

Så gott att höra att det är bra med Love igen! :)

Och jag kan lätt föreställa mig vilken lättnad det måste vara med övervakningen, att kunna koppla av med en bok eller tv när barnen sover är ju så skönt!

Och viktigt..

Kramar

2011-07-30 @ 13:41:50
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0