semestertider och skitkramp :(

Nu har semestertiderna börjat. Lite jobbigt tycker jag. Gillar när det är som vanligt. Men semestervikarien jobbade sin första natt i tisdags och det gick bra. Hon har haft ganska mycket intro. I vårt förra bolag hade man 20 timmars intro. Nu får jag själv bestämma hur mycket var och en behöver och det är så skönt. För alla behöver ju inte lika mycket. VD:n har själv assistenter åt sin son och vet precis hur det är. Sen gjorde vi så att jag gick upp vid 04 och gav medicinerna så vikarien hade "bara" att ta hand om Love och ge honom mat. Kändes lugnare för mig så jag vet att det inte blir nåt fel med medicinerna.

Igår krampade troligen Love. Jäkla jäkla skit. Har varit krampfri i 8 månader. Det är lååång tid för ett trisomibarn men jag började hoppas på att han kanske skulle kunna bli helt krampfri. Och troligen skriver jag för det var en av assistenterna som hade honom. Och hon har inte sett mer än en kramp innan men som hon beskrev det var det en kramp. Vi var vid sjön Halen med Leon och kusinerna. Love har haft lite feber till och från sista dagarna, kanske det som påverkat? Vet inte om det är en infektion eller värmen som spökar. Får avvakta och se. Ni trisomimammor- får era barn feber av värmen???

Vi är jättenoga med att ge extra vätska hela dygnet och ha honom i skugga men så klart påverkas han av värmen ändå. Ska in till Karlskrona för att prova ståskalet på tisdag så kanske försöker få en tid på barnmottagningen då. Om det inte blir akut i helgen vill säga. Men han var feberfri nu ikväll så hoppas det fortsätter så.

Kommentarer
Postat av: Malin & Tindra

Hej!

Oj vad kul att läsa att Love varit utan kramper i 8 månader!! :-D

Tindra har inte heller kramper alls lika ofta som förr och om hon har så beror det på att det varit någå problem när vi gett medicin.



Tindra får feber om hon varit för mycke i solen eller om det är för varmt. Och om hon får hög feber så kommer en kramp på köpet. Så jag kan ge en femma på att det är det som Love har!



Har ni luftvärmepump där hemma? Vet flera här i Finland som fått luftvärmepump installerat från kommunen om de har samma problem som Tindra. Det är ganska vanligt med trisomibarn.



Ha en skön sommar! Annars när hade ni tänkt ha träff med de andra och var kommer den att vara?

2011-07-03 @ 18:01:21
URL: http://karperobygge.blogspot.com
Postat av: Loves mamma

Tack Malin för den infon!! Skönt att höra att det är helt normalt med febern. Ja, inte är våra barn som andra...



Jag skickar på FB ang träff. Tänk vad kul om ni med kunnat komma :)



Det där med luftvärmepump ska jag ha i åtanke om det blir ett stort problem i sommar!

2011-07-03 @ 21:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0