förskola?

Imorse hade vi besök av Linda Dolk, specialpedagog från habiliteringen. Vi pratade lite kring nätverksmötet som vi planerar i höst. Meningen är att jag och Daniel bjuder in personer som på olika sätt arbetar kring Love till ett möte. Detta för att alla ska ha koll på hur vi tänker kring Love och vilka insatser som görs och vilka som faktiskt arbetar med honom.

Vi pratade också kring ev förskola då den frågan kom upp när de från Gnesta var här. Det finns ingen mindre grupp i Olofström för barn med problematik så den Linda hade pratat med tyckte det bästa alternativet var kortis. Att Love är där ett par eftermiddagar kanske som stimuleringstimmar, inte avlastningstimmar som på helgerna. Detta tyckte jag var en bra idé eftersom det redan är 2 arbetsgrupper kring Love (assistenterna och kortispersonalen) och att ha en 3e är ingen bra idé. Däremot är frågan hur man löser det, vilken personal ska arbeta då, assistent eller kortis? Sånt spelar stor roll eftersom ska kommunen stå för det så drar FK timmar. Så ska fundera vad som är bästa lösningen. Och hur vi FÅR lösa det för de där cheferna. Fast helt ärligt så tror jag inte någon på kommunen vet hur vi praktiskt löser det om jag ringer och frågar. De brukar få forska forska och sen återkomma...

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Man blir lite matt. Varför göra något enkelt när man kan göra det svårt..

I höst var det 20 år sedan jag skadades - det var likadant då. Det där med att lära av erfarenheter, sina eller andras, det är inget som finns i den offentliga sektorn.



Kram

2011-07-08 @ 00:59:20
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0