taktila tecken

I  torsdags hade vi mer utbildning då specialpedagog och logoped kom från HAB för att utbilda oss lite mer kring tecken. Vi ska gå teckenspråksutbildning till våren förhoppningsvis men vi känner att vi vill komma igång med att teckna så Love ska få viss förståelse för vad som ska hända. Det är mest taktila tecken vi använder då dessa är enklare för Love att förstå. De vi upplever att han förstår nu är äta och duscha. Men hoppas snart vi kan utöka listan :)

Direkt efter det åkte vi till öronmottagningen för ett besök. Loves öra såg fint ut efter senaste öroninflammationen, skönt. Däremot har inte hörseln på något sätt blivit bättre utan testerna visade som vanligt på en nästan obefintlig hörsel. Men vi gjorde nya insatser till hörapparaten ändå och hoppas den gör lite nytta åtminstone...

Sen gick vi till barnmottagningen då diskussionen kring vaccinering mot influensan kommit upp. Läkaren tyckte inte att Love egentligen behöver vaccineras då han varken är hjärt- eller lungsjuk, men att ville jag så gör vi det. Jag kände att eftersom diskussionen nu kommit upp ville jag göra det för blir han sen jättedålig kommer jag ångra ihjäl mig att jag inte lät vaccinera honom. Jag är av den åsikten att när det gäller Love så hellre vaccinera en gång i onödan än att något allvarligt ska hända honom som jag kunde förhindrat.

Idag har vi varit och badat igen. Det gillar han :). Till våren ska de göra indragningar i landstinget så vi vet inte om det kommer bli något bad vi kan vara med på då men i så fall får vi gå själva. Har fått en del tips på dessa gångerna.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja det där med vaccination. Vilken skillnad det är för Wilda blev kallad då hon ligger i riskzonen.Kan ju visserligen bero på att Wilda blivit så mycket mer infektionskänslig samt är syrgasberoende. Problemet är bara att hon ska ha varit feberfri en v men det längsta hon är feberfri nu är ett par dag. Skitjobbigt! Får väl se hur det blir. Förstår heller inte varför hon hela tiden blir dålig då vi håller henne ifrån sina syskon så mycket det går i dessa tider samt heller inte är i affärer etc.Gah! Hoppas allt är bra med er iallafall.Saknar er.Kramis

2011-12-13 @ 08:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0