andningsuppehåll :(

Love har under sommaren hållt andan en stund lite då och då. Nu sista veckan har det blivit mycket värre så alla som arbetat med honom har upplevt det och verkligen reagerat på att det blivit värre. Daniel hade en teori att han kanske bara upptäckt att han kan det och därför gör det och så är det förhoppningsvis. Tyvärr tror jag inte det. För första gången har jag haft en släng av strutsbeteende, stoppa huvudet i sanden och hoppas problemet försvinner. Väldigt många trisomi 13- barn har andningsuppehåll (apneér) men Love har inte haft det och trodde aldrig det skulle komma efter 3 år.

När man bara tänker tanken känns det inte så farligt men när någon annan uttalar orden känns det mycket mer verkligt och när jag pratade med läkaren idag var det precis så. Så bara att gräva upp det där huvudet ur sanden. Loves läkare ringde och diskuterade det med dr Peter Sjöberg som var HAB-läkare i Karlshamn i många år och som arbetade med en pojke från Sölvesborg med T13 som gick bort vid 2.5 års ålder. De trodde båda att det rör sig om andningsuppehåll och tyvärr finns det inget vi kan göra åt det mer än att buffa och på så sätt få igång andningen igen. Det är bara att hoppas att det inte blir värre men risken finns att det blir så. Så har känt mig aningens nere idag.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej! som trogen läsare av din blogg har jag nu nominerat dig till årets hjältemama via tidningen mama. Nu håller vi tummarna för att du går vidare :) Va tråkigt att läsa om Love och andningsuppehållen :( Förstår att du känner dig nere och låg.

2011-08-10 @ 09:00:15
Postat av: Myrans mamma

Usch och fy, andningsuppehåll är inte roliga. Min dotter har en ovanlig kromosomavvikelse (inte samma) och har varit generös med andningsuppehåll sedan födseln, allt från korta knappt märkbara till medvetslös där vi har fått blåsa och larma 112. Så jag känner med er och hoppas att de inte blir värre eller fler.

2011-08-10 @ 10:15:25
Postat av: Loves mamma

Jennie- vad gulligt av dig :). Spännande...

2011-08-11 @ 18:08:03
Postat av: Annica

Styrkekramar / Annica!

2011-08-12 @ 13:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0