kalas och kramp

Idag åkte jag och Love till Bromölla möbelaffär för att kolla ut ny fåtölj åt assistenterna. Blev inte helt nöjd med någon så jag får söka vidare.

Sen i eftermiddags var vi på födelsekalas hos min bror och Love somnade gott. Vad händer ofta när Love sover gott? Jo, krampar. Den tog nästan 5 minuter på sig innan den släppte så sen var han helt färdig. En sån kramp är som att springa ett maratonlopp. Hoppas övriga gäster inte tyckte det var alltför otäckt. Men så lever vi liksom...

Vi har ju 2 stycken som varit aktuella för tjänsten men vår samordnare hade pratat med den ena som nu tackat nej. Känner mig lite trött på lama ursäkter nu; det är lite långt att köra.... Vet inte om jag räcker till för Love... Det handlar helt enkelt om att de inte vill säga upp sin fasta tjänst när de fått veta att Love med all sannolikhet kommer dö. Känner väl viss förståelse för att de inte vill slänga sanningen i ansiktet på mig men är som sagt trött på lama ursäkter. De vet ju när de söker hur långt de får till jobbet och om ett barn har assistent i hemmet har ju barnet troligen ganska stora behov, annars får man inte assistans beviljat. Vi skriver väldigt lite om tjänsten för att inte lämna ut mycket om oss som familj så man får bara veta att det är ett litet barn och att barnet har kramper. På intervjuerna säger jag sedan bara att det är en kromosomavvikelse. Bara de som jag sedan träffar i hemmet får veta mer grundligt om Love. Så hur allvarligt det är får de veta ganska sent men är bara för att "skydda" oss. Har ju hunnit träffa en del nu efter alla rektyteringar så halva Sverige hade vetat om våra behov om jag skulle berätta det tidigt ;)

Den andra som med är aktuell har glädjande nog fått fina ord från sina referenser :). Och hon kan börja direkt så kommer troligen att erbjudas tjänsten imorgon. Hoppas hoppas allt snart är löst.

Kommentarer
Postat av: jennie.k

hoppas verkligen de löser sej nu... o att de e en bra tjej.. =)

kram jennie

2010-10-20 @ 19:29:51
Postat av: Amanda

håller alla tummar o tår för att allting är nära sin lösning nu..kramar!

2010-10-20 @ 22:14:14
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hoppas att hon tackar ja, unnar er verkligen lite hjälp!

2010-10-21 @ 20:31:01
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0