ny kur...

I fredags tyckte jag Loves blöjor luktade lite väl mycket så lämnade ner ett urinprov och mycket riktigt visade det på ökade bakterier i urinen. Däremot tyckte inte läkaren att vi skulle sätta in penicillin direkt så Love till slut kan bli immun. Så skulle avvakta och se om han blev sämre i helgen. Han var jättepigg hela fredagen så lämnade ner honom på kortis på eftermiddagen. Men när jag kom ner på lördags morgonen hade han feber så var bara att följa med hem igen. Velade fram och tillbaka om jag skulle börja med en penicillinkur eller inte men tyckte inte förkylningen var så farlig så trodde inte febern berodde på den så satte in en kur. Han sov hela eftermiddagen och sen var febern borta och nu luktar inte blöjorna så han behövde säkert den där kuren. Men vad gör vi om han blir immun? Har ju Martin i dokumentären Allt för Martin i minnet som blev multihandikappad pga slarv vid förlossningen. Han hade upprepade lunginflammationer och blev till slut immun och dog vid 16 års ålder av en lunginflammation kroppen inte klarade av. Ibland är det som att välja mellan pest och kolera.

Nu är han lite hostig och kräker rätt mycket men andningen blir oftast bättre efter det så det är ju bra.

Igår ringde en av personalen på kortis för att höra hur det var med honom. Och om jag ville att de skulle ringt direkt vid 04.00 när de tempade honom. Hon menade att de vill ju göra rätt och att jag ska ha fullt förtroende för dem. Så gulligt och omtänksamt. Jag litar verkligen helt och fullt på dem men känns skönt när de visar sån omtanke. Känner mig nöjd med de assistenter som jobbar här hemma med. De har provanställning ännu men tycker det funkar bra och Love verkar helt klart gilla dem =). Kanske allt löser sig kring det nu!!!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Min dotter har haft mycket problem med uvi. Hon fick något som heter Hiprex, som tas i förebyggande syfte. Nu vet jag inte om man får ge så små barn det, men fråga läkaren - de kan ju kolla. Linda har blivit mycket bättre, och slipper äta så mycket antibiotika.

Vilka fina bilder, han är så himla fin, lillpojken!



Kram

2010-12-01 @ 22:29:11
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Madelene

Tack för tipset Lisbeth, ska fråga läkaren om det!

2010-12-02 @ 20:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0