Döv?? :(

I tisdags hade vi intronatt på kortis. Tyvärr blev Maria sjuk så jag tog natten där. Det gick bra, Love sov ungefär halva tiden och var sen vaken från 01.30. Det var skönt med lite sällskap så på natten!

Jag hann sova några timmar på förmiddagen då vi sen hade tid på öronmottagningen. Fick en påminnelse varför jag inte vill ta några nätter; för lite sömn = mer känslig... Jag har aldrig försökt göra Love "friskare" än han är utan varit realistisk med vad trisomin innebär. Men när de gjorde koll på öronen så visar det sig att han hör i stort sett ingenting. Jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken. Döv?? Men vi tycker ju att han hör lite.... Så nu ska han få starkare hörapparat för att se om vi märker nån skillnad. Sen visade det sig att han haft en öroninflammation som jag missat... Stackarn. Tydligen brukar man inte missa det men när jag sa det till dr Jörgen Landehag som jag träffade idag höll han inte med. Han har minsann missat det på sina barn och gör Jörgen en sån sak ska jag inte ha dåligt samvete mer. Jag som trodde Jörgen var komplett ;)

Var uppe en runda på barnmottagningen innan vi var på öron för Love har varit öm i knappen och lite röd runt den. Dr Anders var upptagen på BVC men han föreslog att vi skulle titta upp där så kunde en sköterska kolla knappen och såg det illa ut så skulle han i så fall ta sig tillbaka till sjukhuset för att titta. Sköterskan tyckte det såg ok ut men fick tid idag för att träffa Jörgen då han kan knappar bra. Han tyckte det såg jättefint ut men eftersom Love är rätt förkyld fortfarande så ska han få en penicillinkur så han mår bättre nästa vecka då det är dags för botox och influensavaccinering. Vi passade på att byta knappen med och stackars Love blev så ledsen så ledsen :(

Vi har varit inne med Love i stort sett varje förkylning för att kolla luftvägarna men kände att denna förkylningen är nog inte så farlig men tur vi åkte in. Lite penicillin nu så är snart som vanligt!

Kommentarer
Postat av: mormor

Mommos lille prins, mommos sånger om den lille goe`ungen. "Du är det finaste jag vet" Det hör du!:)



Kramar

2010-11-11 @ 22:42:50
Postat av: Amanda

många varma kramar till er..

2010-11-11 @ 23:12:26
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Inget dåligt samvete, hör du! Du är ju faktiskt ingen övermänniska, även om man som mamma vill vara det när det gäller sina ongar. Missa saker gör vi ju alla,utan undantag, och Love kan ju dessutom inte tala om vad det är för fel..

Och att ni tror att han hör mer än vad han gör är ju inte heller så konstigt - mycket av hörandet består ju av gester, minspel, kropprörelser och känsel.. Man "hör" med alla sinnena.

Det är ju snarare ett gott betyg på er kommunikation.

Skönt att ni har bra läkare, som bryr sig!



Kramar

2010-11-12 @ 13:33:46
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0