urinvägsinfektion igen och igen och igen och igen...



Usch, har inga nya bilder, helt kassa på att fota. Ni får hålla till godo med oldies...


Ringde ner till Wix´s mottagning imorse och fick tid att komma ner kvart i tio för att kolla urinen, skicka den på odling och så ville jag ha sänkan kollad.

Började mata vid 9, han kräkte vid 20 över, på både mig och honom och sen när jag byter kläder och blöja så ska han bajsa. Blev därför lite sen och postkillen var tidig så han satt och väntade när jag kom ner. Sköterskan hann därför inte kolla på sticka. Sänkan låg på 90 och ska ligga på under 8 om man mår bra så nåt är det med Love. Behövde nytt urinprov så bara hem och ge vätska i knappen och sätta sig med en plastmugg. Ringa hit Maria så hon tog Love medan jag stack ner med det nya provet och visst visade det på bakterier. Hem och ringa barnmottagning och sen vänta på att läkare ringer. När jag pratat med läkare så ner till apoteket och hämta penicillin och så hem igen. Har haft lite funderingar på att kanske nästa år gå ner i tid som assistent till Love och jobba med nåt annat några timmar i veckan. Nån mer än jag som inte tror att det kommer funka??!??

Nu ska Love gå på ytterliggare en kur penicillin och så har jag fått tid nästa torsdag till läkare för uppföljning. Skulle han få feber ikväll eller inatt så ska jag ringa Karlskrona. Då kan det vara så att infektionen är på väg upp i njurarna. Så nu håller vi tummarna för att febern håller sig borta.

Vill ni veta en hemlighet? Ibland vill jag bara sätta mig ett hörn och gråta men till vilken nytta är det? Bara att bita ihop och göra det som måste göras. Men fan, man känner sig så jävla hjälplös. När ska Love få må bra? När ska vi få koppla av lite, när ska det bli lite lättare?

Kommentarer
Postat av: Mormor

Madde hjärtat, gråt du en skvätt, det gör jag.

Ni har nog en hel del gamla mormor i er och med er.

Massor av Mommokramar till er.

2010-05-27 @ 22:27:19
Postat av: Iza

har tittat in här en del på sista tiden och måste bara säga: Gud vad söt han är!



2010-05-29 @ 19:21:15
URL: http://www.izarosen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Iza, tack. Visst är han =)

2010-05-30 @ 21:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0