... att nu har vi fått korttids beviljat

I fredags kom beslutet och vi fick det vi ansökte om, 3-4 dygn/månad. Måste säga att jag tycker LSS-handläggaren i kommunen är väldigt bra, det är en korrekt och bra utredning vi får hem papper på. Tyvärr är hon bara vikarie men hoppas hon kommer bli kvar. Oklart om vi får ha våra assistenter där så ringde vår handläggare på försäkringskassan och frågade lite om det. Det måste hon göra en utredning om och hinner inte det nu innan semestern så vi skulle höras igen i augusti. Tycker även hon är mycket bra att ha att göra med så känner mig trygg i de beslut som kommer tas då jag känner att de lyssnar på mig och ser allvaret i vår situation. Hoppas verkligen vi får beviljat att ha våra assistenter på nätterna där eftersom skulle Love bli sjuk jobbar de bara här hemma i så fall. Skulle Love bli sjuk och vi inte har nån att ringa in så får ju jag och Daniel ta nätterna, vilket vi verkligen inte vill och då blir bara korttids en stress utifall han skulle bli sjuk istället för en avlastning.

"för att kommunicera med sin omgivning använder sig Love av ljud. Han förstår dock inga talade ord" Detta kommer från mig men ack så tungt att läsa när man har papprena i sin hand. Det är MITT barn det handlar om. Ibland är det verkligen svårt att greppa.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jag hoppas att ni får avlastningen ni behöver! Om ni måste ta nätterna, blir det ju inte mycket till avlastning...

Och som fortättning på det förra inlägget: Det handlar ju faktiskt inte om att ni väljer bort Love, utan att ni ser till att resten av familjen fungerar och orkar. Har aldrig förstått resonemanget att man gör fel om man ber om avlastning. Föräldrarna måste ju får en chans att koppla av, och också att ge ev syskon får den uppmärksamhet de behöver!



Ha det gott :)

2010-06-20 @ 23:55:22
Postat av: Maria

Tack för en mysig helg!! Vi tycker det är mysigt när ni kommer :) Barnen saknar sina kusiner mycket när de inte träffas. Hoppas du ändå känner innerst inne att ni gör valen efter Loves bästa. Alla andra ska skita i det!!!



Kramar

2010-06-22 @ 20:38:27
Postat av: Anonym

Så sköönt Madde att ni fått kortids beviljat, det behöver både ni och Love. Vi som inte vet hur det är att leva med ett handikappat barn kan inte förstå hur ni har det. Jag tycker ni är så kunniga o duktiga.

Vill passa på o gratta båda era söner på deras födelsedagar. Ha det gott i midsommar, kram Pia.

2010-06-23 @ 09:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0