boktips någon??!??

Vad roligt att lite nya läsare hittar hit tack vare gästbloggningen! Det var roligt att få den möjligheten. Det är en speciell känsla när man ser tillbaka på resan med Love men för mig fungerar sånt som en slags terapi och jag delar gärna med mig av vår historia.

Vet inte hur jag ska förklara men jag har ett behov av att få läsa om andra i liknande situation så flera av de bloggar jag följer är ett stort stöd.

Igår ringde en läkare från Karlskrona då ett föräldrapar undrat om de får kontakta mig så läkarna kan lämna ut vårt nummer då de fått en liten gosse med trisomi 18. Det är alltid lika ledsamt att höra att fler barn fötts med trisomi 13/18. Jag bad läkaren skriva i Loves jornal att de gärna får lämna ut vårt nummer då jag gärna får kontakt med andra föräldrar. Man behöver verkligen stödet från andra som vet precis hur det är. För mig var det stor hjälp att ha kontakt med Camilla, Malin och Sofie. Hoppas verkligen de tar kontakt då det ger mig lika mycket att träffa andra i samma siuation även om de är i början av resan.

Är det någon som undrar något eller så, är det bara att kommentera i bloggen eller mejla!!!!

Något annat som fungerar som terapi för mig är att läsa böcker skrivna av mammor (eller pappor) med ett svårt sjukt barn. Är det någon som har fler tips på böcker så dela gärna med er!!!

De jag har är
Tille-Lille-  Therese Vesterlund
När livet stannar- Anette Stoltz
Därifrån och hit- Ida Krogh
Flickan med de röda skorna (?)

Började läsa när träden avlövas ser man längre från vårt kök (eller nåt sånt) men hade lite svårt för det religiösa så läste inte klart.

Men någon som känner till ytterliggare liknande böcker så skriv gärna!!!!

Har just läst klart de 3 översta för 2a gången, första gången var när Love var liten. Men så mycket man känner igen sig i. Det är kramper, stesolid, ståskal, ortoser, sjukhusvistelser, assistenter, mediciner....

Ibland är böckerna nästan alltför grymma för att man ska orka läsa vidare men samtidigt är det en lättnad att man inte är ensam, andra har gått igenom något liknande och faktiskt klarat det.

Kommentarer
Postat av: Jennike

Hej! Jag hittade hit efter din gästbloggning. Har inte hunnit läsa så mycket hos dej än, men jag ska. När jag såg att du ville ha boktips rusade jag till min bokhylla men jag hittade inte så många som jag trodde...Tillie-Lille va jag grät när jag läste den, Flickan med de röda skorna har jag inte läst än men den finns i min bokhylla.

Här kommer två tips från mej, har inte läst någon av dem än...

Kan jag dö, mamma? Av Ingrid Edgardh

Veronika bestämmer sig för att dö. Av Paulo Coelho

Kram från en ny läsare

2010-07-25 @ 11:02:42
URL: http://jenkepenke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0