premiärdoppet

Idag har jag tagit mitt första dopp på 5 år tror jag. Har ju fått barn 2 somrar och sen vet jag inte, har bara inte blivit av. Leon härjade runt direkt i vattnet men jag tog nog 30 minuter på mig att doppa mig....Värsta badkrukan!

Kerstin var med och hade Love på en filt. Är ju lite omständigt när man ska iväg så med Love men samtidigt vet jag ju de som har det värre, som inte alls kan ta sig till stranden med sina barn. Vi kan ta med Love till sjön. Visst, lite merjobb och man får ta mycket hänsyn till vad som funkar med Love men det går. Och ett par timmar som idag går bra. På eftermiddagen hade vi assistent till Love och då körde jag Daniel och Leon dit igen. Fick ha telefon med bara så jag kan köra hem snabbt om han krampar. Medan vi badade hade Mijah telefonen (som med var där och solade) så ibland funkar det riktigt bra.

I alla fall, 2a gången de badade satt jag på bryggan och började prata med an annan mamma från dagis. Blev prat om lite allt möjligt och även Love. Sa att man har lite dåligt samvete för Leon då han alltid får stå tillbaka. Det är mycket -vänta lite Leon, Love ska bara.... Men då menade hon på att så är det för alla barn. Idag hade hennes barn fått vänta när hon skulle fixa lite, de kan inte alltid få som de vill. Hm....okej, orkade inte riktigt ta diskussionen. Vet att folk inte menar nåt illa så men INGEN förstår hur mycket Leon får stå tillbaka. Man kan inte jämföra med friska barn. De har varandra och kan leka så länge tillsammans. Leon är själv och jag sitter med lillebror, inte samma som att ex dammsuga då det handlar om att syskonen får så mycket olika tid av mig. Men han har aldrig visat avundsjuka eller nåt mot Love. Sen är Daniel bra på att ge Leon mycket tid vilket jag tror spelar stor roll. Det jag vill komma till är att folk verkligen inte förstår. Och så var det med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0