konfirmation

Idag har min lillasyster konfirmerats så vi åkte ut till Jämshögs kyrka allihop. När jag kommer in på kyrkogården med Love i vagnen är min första tanke; -det är här Love kommer ligga sen. Så jäkla sjukt. Men det är ju så det är. Döden finns inte med så tydligt längre, mer som en skugga som kommer och går liksom. Ibland tänker man mycket på det och ibland går det lång tid. Var lite jobbigt i kyrkan, kände att jag hade svårt att hålla tårarna tillbaka när jag tänkte på vad som en dag väntar. Man orkar aldrig tänka de där tankarna fullt ut men ibland är det svårt att hålla dem helt borta. Och då speciellt i en kyrka.

Tittade på ett kort sen på festen. Love är ett par veckor gammal och jag sitter med honom i soffan. Det jag reagerade på var sorgen i mina ögon. Det har jag inte sett på några kort tidigare, eller jag har inte reagerat på det i alla fall. Vad hemskt det var att se. Inte så konstigt självklart, men hemskt. Är det så jag ser ut nu med?

Det gick i alla fall bra i kyrkan. Love var trött och sov en stund och var sen ganska tyst och nöjd. Vår lille fesefes. Goe ungen...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej



Jag klarade inte av att gå till kyrkan så jag sket i det. Kanske nästa gång, men vi hänger inte där så ofta=)



Starkt av dig att gå dit.



Tack för allt fint du skriver i Ellys blogg. Som du säger, fast sjukdomarna våra barn har är som natt och dag så finns det många likheter i våra liv.



Ha en skön helg i värmen.



Kram

2010-07-03 @ 20:59:49
URL: http://lillaellyskampmotjeb.blogspot.com
Postat av: jennie.k

ni e fina... <3 alla 4... vi e snart friska.. så hoppas vi kan komma upp inom kort... massa kramar till er...

2010-07-03 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0