blir så trött...

Jag blir så himla trött. Aldrig att vi bara kan få lite lugn och ro kring assistansen. Har nu en gravid assistent som blivit sjukskriven helt denna vecka och sen 4 veckor halvtid. Och då har barnmorskan sagt att jobba halvtid innebär MAX 4 timmar/dag. Hur i hela friden ska jag lösa det då de på 3 veckor jobbar natt 7 pass av 10???? HUR SKA JAG FIXA DETTA??? Och 4 timmar?? Assistansen finns av en anledning, vad är 4 timmar för hjälp för oss? Sen får hon inte lyfta nåt tungt. Räknas en 12 kilos Love in där tro??!??

Imorgon kommer ny annons läggas ut då vi omedelbart behöver en till. Så här i semestertider har jag liksom inga vikarier att tillgå då de redan jobbar.

Riktig bitterfitta idag kan jag säga. Sen läser man facebook, bloggar osv där mammor beklagar sig över sitt otroligt jobbiga liv med en frisk bebis...


Jag klarar inte amma, det är SÅÅ jobbigt- ja, gud ja. Förstår dig precis
Det är SÅÅ jobbigt att vara gravid, ut med dig bebis- Håll käften och njut, allvarligt
Usch, jag får inte sova, ska inte en 3 veckors sova hela nätterna???- stackare vad trött du måste va. Så jobbigt med friska barn som tar typ hela 6 månader innnan de sover hela natten
Bara kräker hela tiden :(- ja oj så jobbigt med ett friskt barn som kräker några månader, lider verkligen med dig

Tror ni jag skulle vara mer positiv efter en god natts sömn?? Det får vi se på onsdag för inatt har jag fese då den sjukskrivna skulle jobbat inatt och imorgon lär jag inte va piggare ;)

Tuddeluu

Kommentarer
Postat av: Amanda<3

kan inte alls vara roligt o vara i eran sits nu..hoppas allt ordnar sig iaf..kram på er

2010-07-26 @ 23:01:52
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vi kan hata de där jäkla statusuppdateringarna tillsammans..de skulle bara veta hur bra de har det. Men har man inte varit med om att ta hand om ett barn som "inte riktigt" är som alla andra så är det kanske inte så lätt att förstå!?



Kämpa på! På onsdag får du (kanske) sova. KRAM

Postat av: mijah

titta, jag kan tom wappa in mig på bloggen.. :) det trodde jag inte.. hoppas du får en lugn natt.. vi ses imån.. då kan vi bitterfittra tillsammans.. :)

2010-07-27 @ 01:29:14
Postat av: Annica

Åh, om jag bara bodde närmare så skulle jag komma och hjälpa er.

Kram <3

2010-07-27 @ 13:55:15
Postat av: Jennie

Jobbat som PA i 17 år till barn m speciella behov! jag brukar säga till de föräldrar med friska barn som gnäller att de är jobbigt... VAR GLAD ATT DITT BARN KAN GÖRA DE!! Hoppas de löser sig med assistans biten.

2010-07-28 @ 06:30:58
Postat av: Mia

Du har all rätt att kräka av dig! Det som kan uppröra mig, är när blivande mammor säger; Det spelar ingen roll vad det blir, bara barnet är friskt!

För det tar man som självklart! Jag blir så j-la förbannad! 5 av mina 7 barn har haft en oerhört svår start, dom flesta med någon form av "sjukdom"som följd av detta. Inget livshotande, och med medicinering lever dom ett helt vanligt liv! Men 4 av dom var så nära att inte klara sig, vi fick raka besked av läkarna, men vi hade tur. Och det kunde blivit betydligt värre följder än vad det blev. Så när en mamma piper över sömnlöshet, diarré eller andra petitesser säger jag bara; JAHA! Och?

Men vissa tror tydligen dom ska glida fram på en räkmacka hela livet. Och om det värsta man råkar ut för är magsjuka och sömnlöshet, så GRATTIS!

Styrkekram till dig!

2010-07-28 @ 11:17:20
URL: http://joels-resa.blogspot.com
Postat av: Marie Andersson

Madde du e kanon! Tror det är tur du har sån styrka och vågar säga ifrån vad du tycker och tänker =0) Hoppas verkligen ni hittar en assistent som inte "råkar" bli gravid,för övrigt vet jag inte hur man "råkar" bli gravid??!! Kram från mig!

2010-07-28 @ 11:51:02
Postat av: Madeleine

2010-07-28 @ 20:10:48
Postat av: Madeleine

OJ skrämmande hur likt detta inlägg var precis som om jag skulle ha skrivit det...



Det är nog för & nackdelar med alla olika sorters åldrar på assistenter av egen erfarenhet :(

Asså fyra timmar???? hur skulle det kunna gå... det undrar jag med.. ja 12kg bör ju inräknas i att lyfta tungt, då hade de väl varit enklare om dem sjukskrivit helt istället! Baaaah va irriterande.



Det här med att man läser kring vad andra föräldrar skriver hit o dit, håller verkligen med dig det är jätte jobbigt o se dem klaga över en skvätt feber på sitt barn eller att en sovit lite dåligt..

Men ja det är väl jobbigt för dem för dem har inte varit med om något annat..



Mathilda är fem år, jag har fått stå ut med mkt sånt som du beskriver.. man lär sig typ att leva med det :( Till o med släktingar som jämför min dotter med sina kring utvecklingsmässigt (tävlar).. fruktansvärt!!!

STOR KRAM TILL ER och säg ifrån om du vill prata av dig

2010-07-28 @ 20:14:21
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv
Postat av: Mormor

Madde, låt inte andras okunskap och ego ta din energi. Lägg den på dom som behöver den.

Nu tänker vi mycket på lilla Wilda och hennes familj.

Massor massor av kramar till mina älsklingar från

mommo.

2010-07-28 @ 23:31:01
Postat av: Zandra

Madelene!

Ville bara säga att jag tycker du verkar vara en stark, positiv underbar mamma. Du sätter din familj först och prioriterar helt rätt.

För mig är det en självklarhet att man inte blir gravid i början på en anställning (oavsett jobbet). Jobbar man dessutom som PA åt ett sjukt barn måste man väl rimligen inse att man har ett ansvar för att det barnet skall få det så bra som möjligt.

För att Love skall ha det bra och att du skall känna dig trygg krävs naturligtvis rutiner. Det fungerar ju inte om ni skall byta PA stup i kvarten. Lär dig av dina misstag, det är det klokaste en människa kan göra.



Ber om ursäkt att jag inte har samma tålamod och klass som Madelene och Loves mormor, men jag bara måste säga...

... Therese - snälla lilla du, kan du inte bara vara tyst istället.

2010-07-29 @ 20:55:55
Postat av: Madelene

haha, tack Zandra!



Gjorde ju som så att jag plockade bort lite kommentarer då jag ansåg nivån vara lite väl låg.



Visst är det så att man får lära sig av sina misstag och hoppas jag gör det.



Kram på dig och alla andra som visar förståelse :)

2010-07-29 @ 21:11:46
Postat av: Anonym

Mijah- bitterfittra; ett bra nytt ord för oss ;)



Mia- vad skönt att det blev ett "happy ending" för er. Självklart jobbigt att medicinering krävs för resten av deras liv men med tanke på hur det kunde gått förstår jag att det inte är några större problem. Ska ta en titt in i din blogg nån dag:)



Marie- haha, den diskussionen vågar jag mig inte in i med risk för fler påhopp ;)



Det är roligt att läsa att även flera som arbetar som PA är inne och läser och visar sån förståelse för hur man ser det som förälder. Ni arbetar garanterat på rätt plats!

2010-07-30 @ 11:18:21
Postat av: Malin Andersson

Hoppas innerligt att det löser sig för er med assistenterna! *håller tummarna!

Har själv jobbat som PA o har ofta funderat på hur man orka ha en massa människor springandes i sitt egna hem.



Ni är fantastiska som orka med allt detta o jag kan spy över de kärringarna som bara gnäller hela tiden för ungen vaknat en gång på natten eller gnäller lite på kvällen....o sen ständigt måste uppdatera om detta på tex facebook...

det finns dom som inte kan bli gravida o det finns dom som måste kämpa bara för att hålla sitt barn vid liv.



Ni är otroliga! Kämpa på så håller jag alla mina tummar o tår att ni ska få lite lugn o ro i den mån det går!

2010-08-01 @ 14:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0