nöjd å glad

Strax efter att vi lagt oss igår larmade Linda så på med kläder och ner. Klart krampade Love. Krampen var på väg att släppa när jag kom ner men han var fortfarande blå även om han börjat andas igen. Var sen väldigt blek en lång stund. Kändes lite tungt då denna krampen var mitt fel eftersom jag missade middagsmedicinerna igår. Där ser man vad en ynka droppe gör.

Annars har Love varit nöjd idag. Mer som Tindra och Linnea (2 andra trisomibarn), känns så skönt, hoppas det håller i sig!!! Tror han tittade på tv med och i så fall har mycket hänt med synen. Leker på ett helt annat sätt nu med.

Träffade en idag som jag jobbade lite med när jag väntade Love. Hon frågade mycket om Love och hur vi har det. Känns skönt när folk bryr sig. Hon menade på att tänk vad livet kan förändras och visst är det så. Jag tänker inte så ofta så längre för nu är ju detta det normala för mig.

Tror vår lilla grupp med assistenter kommer bli bra här när alla kommit in i det.  Det känns bra helt enkelt =)

Ikväll var vi på Nipster och åt med Eva och Maria så Kerstin var barnvakt. Nice!


Kommentarer
Postat av: Malin & Tindra

Hej på er! Vad kul att läsa när det går så bra!! (förutom krampen då alltså). Här har vi en tjej som växt till sig och blivit en riktigt glad tjej. Hon vill ha mer uppmärksamhet, och skall hoppa hela tiden. Sen sitter hon skrattar för sig själv :-) Så här har vi peppar peppar allt perfekt just nu efter alla sjukhusbesök i december.

Ja en negativ sak, vi var i förra veckan till Tindras epilepsiläkare och han var orolig över att Tindras lever eventuellt börjat reagera på hennes medicinering och blahi blaha att det är svårt att hitta andra mediciner och att hon får en ganska hög dos nu osv osv. MEN denna gången vägrade jag bli orolig! Vi har nog att tänka på ändå så jag sade åt honom att det är väl inte så konstigt att blodprovet verkar lite avvikande om Tindra varit sjuk i flera veckor och inte åt någon mat på 12 dygn!! Då blev han ställd så vi beslutade att fara på nya blodprov denna vecka och sen fick jag en ringtid åt honom. Få se då vad han säger... :-(



Sköt om er!! :-)

2010-01-10 @ 15:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0