båda barnen i simhallen?

Igår var jag Daniel och Leon i simhallen. Love fick vara hemma med Linda. Gick och tittade på mobilen var och varannan minut så jag inte skulle missa nåt samtal om Love skulle krampa. Denna omgången kramper som var nu för nån vecka sen har verkligen stimmat upp mig igen.

Jag badade inte men mysigt att kunna följa med. Var inte med på hela förra vintern för det var då andningskramperna just börjat och vågade då inte lämna Love med nån annan. Vi bestämde att jag ska prata med sjukgymnasten om hur vi ska kunna bada med Love själva. Vi vill också ha med båda våra barn! Så mysigt med alla barnfamiljer så i badet. I såna situationer tycker både jag och Daniel det är jobbigt. Det blir -tänk om Love varit frisk, vad de skulle härja ihop, tänk om Love var frisk.... Men men, vi får vara nöjda med att nu ha som mål att Love ska kunna följa med. Man måste vara 2 i duschen med Love men Maria vill gärna följa med på sånt så får se när det blir av. Ska fråga vad de har för hjälpmedel för Love måste ha nån krage om nacken och lite så. Leon vill väldigt gärna att Love följer med på saker vi gör så han blir nog nöjd ändå, han jämför ju inte Love med jämngamla friska barn, för honom är Love precis som han ska vara.

Love sov sen hos Maria och Leon hade somnat till Robinson började, längesen det hände. Nästan lite trist att behöva se reklamerna, de brukar vi annars spola förbi!!

Idag åkte vi en runda till skidbacken men Love fick vara hemma med mormor. Vad jag längtar till sommaren när Love kan följa med på sånt, bara att lägga ut en filt med lite leksaker. Jag började med att åka snowracer bakom Daniel, ingen bra idé... Slog  baken i kanten eftersom jag inte fick plats så nu har jag superont i baken :( . Men Leon och Maja hade kul, backen var riktigt brant!

Inatt kommer Karin. Så skönt att det är hon och inte den andra! Trist med intervjuer igen men värt det i slutändan. Man måste trivas 100% med assarna annars funkar det inte. Helst hade jag haft Linda och Karin på den tjänsten men de har för mycket annat. Och sen behöver man ju sina vikarier i sjuktider!!




Kommentarer
Postat av: mormor

Tänk att lille goe Loveprinsen kan vara så intresserad och road av det gamlamormor skulle kallat "amerikanskt skit". En sorts pistol som blinkar och för ett fasligt oväsen.



Massor av kramar från mommo!

2010-01-24 @ 19:44:43
Postat av: Maria

Hej!!



Har ni hittat en sådan pistol som Emil hade. Han heldiggade ju den. Men rent skit skulle jag också kalla det faktiskt. Tur att jag har tjejer;)



Jag gillar att läsa era tankar kring livet och det som händer och blir ändå glad när jag läser dagens. Det känns som att ni på ett otroligt sätt tar kontroll över det ni kan. Hoppas ni kommer iväg till simhallen snart alla fyra, fem. Men akta för vinterkräksjukan. Den har kommit till Tildes och Tyras förskola nu.



Många kramar från oss alla.

2010-01-24 @ 20:18:49
Postat av: Malin & Tindra

Jag hoppas också ni kommer iväg till simhallen hela familjen :-)

Här väntar vi otåligt på att våtdräkten skall anlända så att vi skall kunna fara och simma!

2010-01-25 @ 17:09:01
Postat av: Marie

Hoppas ni kommer iväg till badet allihopa! Vet att när jag jobbade som assistent fanns det jättefina typ nackkuddar som vi använde till barnen , dom funkade kanon o barnen gillade att kunna njuta i vattnet! Var på hab i karlshamn vi använde dom! Men du har nog redan koll på läget!!!

2010-01-26 @ 14:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0