Love är bättre

Natten gick ganska bra tycker jag, Love sov en del och var sen nöjd när han var vaken. Leon kom tassandes vid sex men slumrade sen i soffan till halv sju. Så  han hann se en hel film innan dagis :)

På förmiddagen var vi nere hos Anders så han fick lyssna på Love och tyckte det lät bra, skönt! Så nu minskar vi på inhalationen. Diskuterade lite kring Loves sömn om han inte behöver mer sammanhängande sömn. Men var mer en fråga för HAB så jag ska säga till Anna att hon pratar med Olle om det. Anders menade att det gäller ju att ha det lugnt å släckt men jag tycker nog att jag och Daniel verkligen försökt. När vi hade många nätter själva släckte vi ner direkt efter maten och låg i sängen och buffade buffade buffade... Men vill inte OveLove sova så gör han inte det. Nu har ju assarna tvn på när han sover men tycker nog det är lite omänskligt att kräva att de ska ha den avstängd när han sover och sitta i mörker och tvingas va vaken... Men är helt övertygad om att tvn inte stör Loves sömn ändå. Sen pratade vi lite om  det här med att kunna ringa Kkrona nattetid och Anders tycker ju att så få barn med det behovet som det finns i länet så borde det vara ok. Sen påminde han att jag gärna får ringa honom men på natten känns det lite sådär att ringa honom. Men han skulle prata med Jörgen om det så kan de kanske göra som jag föreslog att det i hans journal står MAMMA FÅR RINGA =)

Sen träffade jag en av dem vi hade på intervju, här hemma. Hon är trevlig  men vill prata med Johanna om vad referenserna sagt innan jag bestämmer mig. När det nu varit så krabbigt så är man rädd att anställa fel igen.

Har varit dålig på att kommentera kommentarerna...

Marie- vi har ju badat med sjukgymnasten i Asarum men är lite svårt för oss att hålla en badtid så därför vi ville prova att bada själva med Love. Han får inte bli hungrig så måste ha ätit i god tid innan. Sen kan man inte bada för tätt inpå ett mål så han kan tänkas kräka i vattnet. Sen ska han inte va trött för då bara gnäller han... Å Love sover när han själv känner för det så badandet har gått sådär just för man badar mellan 3 å halv 4 liksom...

Pia- tack för det! Alltid roligt att få några ord från dem som läser.

Camilla- visst är det underbart när man får några såna bilder! Men han e attans svår att fota ibland då det där huvet far fram å tillbaka!

EN NATT KVAR SEN ÄR DET SOVA!!! Fast gick bättre än jag trott. Och det funkade bra att inte sova sen förrän efter 14 idag så imorgon sticker jag nog och tränar innan det blir natti natti. Hoppas det är okej för Kerstin så hon kan ha barnen typ hela dagen...haha..

Kommentarer
Postat av: Nilla

Så intressant att följa din fina blogg. Har så otroligt många frågor som jag skulle vilja ställa till dig men skulle nog ta en hel dag att skriva ner dem ;-)

Er lilla kille ser så glad o nöjd ut på bilderna. Har du msn? SKulle jättegärna vilja byta msnadress med dig om du vill?! Kram Nilla/Wildas mamma

2010-02-12 @ 18:25:51
URL: http://www.wildaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0