en snabbis till Karlskrona

Imorse när jag matat Love tyckte jag att hans andning var väldigt ansträngd. Drog inga ordentliga andetag utan korta, snabba. Så ringde hem Daniel som var i Kristianstad hos Alex och sedan Karlskrona. Typ samma sak igen att nej, mottagningen ska jag ju inte ringa... Joursjuksköterskan fick ringa upp och vi bestämde då att var nog bäst en läkare lyssnade på honom.

Packade ner saker för ett par dygn ifall vi skulle bli inlagda. Blev så glad när jag sen hörde läkarens röst- JÖRGEN LANDEHAG- den bästa i KKrona! Han är vekligen kanon.

Även en annan läkare, Emma, var med, tror hon är... ST-läkare. De lyssnade och tyckte det lät lite ansträngt. Så han skulle få adrenalin att andas in och så kollade de sänka så han inte har nån större infektion i kroppen. De sa att verkar det så så skulle de röntga lungorna så det inte var nån lunginflammation på g. Men sänkan låg på 15 så ingen fara, röntgen behövdes inte och efter adrenalinet lät det bättre så vi fick åka hem igen, så skönt!!!

Nu ska Love få näsdroppar var 6 e timme, och däremellan koksalt så gångarna hålls rena och ska inhalera airomir var 3e timme och pulmicort 2 puffar morgon middag kväll. Hoppas det blir bättre nu. Ska ringa BM i Karlshamn och boka en tid i veckan så Anders lyssnar om ett par dagar.

Lite problem i veckan med assar. Johanna får jobba 4 nätter för att täcka upp för den 3e tjänsten och Maria e dassig som Love så ev är hon sjuk på tisdag när det är intervjuer. Tänkte ringa Karin om hon kan ta Love då så jag och Daniel är med på intervjuer men kom på att hon ska jobba natten sen... För är Love dålig på tisdag så han inte kan vara med får Daniel va hemma med honom och jag sitta själv med Johanna på intervjuerna. Det blir lite dumt då jag inte kan diskutera det med nån hemma. Men men, så är det i sjukdomstider. Hoppas det är nån riktigt bra där så man inte behöver fundera över vilken vi ska välja!!!

Nu matar vi bara i knappen så tur vi fick den inopererad. Matade så sakta och fint här innan men så fick han hosta och kräkte ner både mig och honom. Sen när jag tog upp Love för nästa mål kände jag nåt varmt mot bröstet. mmm, varmt Lovekiss ;). Nerkissad säng och båda hans och mina kläder kissiga. Åh, vad jag längtar till dessa kassa blöjor är slut så jag kan få några bättre. Med dessa kissas det igenom alltför ofta. Så min sinande tvättkorg är väldans påfylld igen :)

Kommentarer
Postat av: Jennie P

Testar att skicka en STOR VARM KRAAAM...

Hoppas den kommer fram :-)

2010-02-08 @ 16:30:44
Postat av: marie

Hoppas ni hittat ngt hjälpmedel så Love kan bada,annars måste du kunna låna från hab i Karlshamn,där har dom bad varje vecka anpassat för barn med funktionshinder,kasnke kan kännas skönt o börja på så o bada om man vill komma in i badrutiner o ha folk omkring sig som förstår. Kanske jag e lite tjatig om detta med bad hihi, men bara ett tips! Ha en bra dag! KRAM

2010-02-08 @ 17:21:32
Postat av: Anonym

Hej Madde o familjen. Jag sänder en liten hälsning o hoppas att Love kryar på sig, och att ni andra får vara friska. Är inne o läser vad du skriver om ert liv. Måste säga ni är helt otroligt duktiga.

Jag tror du fått din styrka av din underbara mamma. Må så bra ni bara kan. Kramar Pia.

2010-02-09 @ 16:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0