Sjukhuset så här en juldag

Juldagens kväll fick spenderas på barnmottagningen i Karlskrona. Men ska kanske börja från början. Love har ju varit dassig sen i onsdags med hög feber som inte velat släppa riktigt. Igår kväll läste jag att en på FB (hon har en muskelsjukdom) fått åka in då hon haft feber i flera dagar trots alvedon och misstänkte nu lunginflammation. Fick aningens panik om det är det eller en allvarlig urinvägsinfektion som love har så ringde barnmottagningen. Jag grinar inte ofta men när Love är medtagen och jag ska ringa samtal har jag jättesvårt att hålla tårarna tillbaka. Lite jobbigt men sköterskan förstod ju i alla fall att jag var riktigt orolig. Sen blev det ju det här med att jag ska ringa sjukvårdsrådgivningen men det löste vi snabbt när jag förklarade att det står i hans journal att jag får ringa direkt dit.

En läkare ringde upp och tyvärr var det en som aldrig träffat Love och då är det lite svårare för dem att få en blid av situationen. Hon trodde inte det var nåt med urinen utan mer nåt med luftvägarna. Jag var faktiskt lugn med andningen då den varit lugn och fin utan pipningar. Men vi kom fram till att det var nog bäst att åka in. Så blev lite provtagningar och en lungröntgen där de såg lite skuggor i ena lungan så ev början på en lunginflammation. Så nu är det en ny penicillinkur och har febern inte gått ner till imorgon så åker vi till dr Anders.

Skulle ha ett urinprov så vi satte oss med en mugg men gav upp efter 2.5 timmar då vi var vrålhungriga och kl var över tolv så började bli lite sletna. Men fick efter 2 timmar idag lite kiss. Tänk så glad man kan bli av kiss i en mugg, kommer jag leva på hela dagen =)

Sen på vägen hem smällde Daniel med ett rådjur. Jag slumrade i baksätet och hörde bara en smäll. Otäckt men vi ringde så en jäager skulle köra ut och ta hand om kroppen.

Hoppas ni läsare hade en lite bättre juldag än vi. Men jag ska inte klaga, det är inte så ofta vi behöver åka in (peppar peppar...) och är alltid tacksam så länge vi inte behöver läggas in.

Ha det så bra, nu blir det sängen en timme för mig. Love skulle varit på kortis inatt så fick ta natten själv så aningens nanig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0