Kunna se mellan fingrarna

Jag tycker verkligen om människor som ibland kan se lite mellan fingrarna och inte måste följa reglerna alltid. Som Loves första sjukgymnast till exempel. Det vara ofta hon gjorde mer än vad som var hennes uppgifter bara för att det underlättade för mig. Som att be HABläkaren ringa mig är ett exempel så slapp jag jaga honom. Det låter kanske simpelt men såna småsaker gjorde hon ofta som var till stor hjälp.

Någon som INTE kan se mellan fingrarna är vår kommuns bostadsanpassningshandläggare. Igår träffades vi med arbetsterapeut och den som ska sköta bostadsanpassningen i lägenheten för att gå igenom vad som ska göras. 2 väggar ska upp och det sa han inget om.(puh...) Vi vill slå igen ett dörrhåll men då piper han tjurigt Det betalar inte jag. Precis som det är hans pengar, haha. Självklart ska regler följas men nu är det så att kommunen sparar VÄLDIGT mycket pengar på att vi säljer huset så de slipper bygga ut. Såklart flyttar vi inte för deras skull utan för våran men kontentan blir ändå att de sparar pengar. Men visa lite goodwill är inget för honom... :). Ett annat exempel de inte betalar är att väva och måla Loves rum. De gör det på den väggen som de sätter upp men inte befintliga väggar. Jamen jättesnyggt att ha en vägg nymålad och resten annan färg... Nåja, blir nog bra. Kommer vara folk från NCC som gör det och de var där och startade upp redan idag och Holje El är där med nu var dag och färdar elen, var mycket som behövdes dras om. Så det känns jätteskönt för sedan hänger det bara på oss att det blir klart i tid. Men Daniel är jätteduktig och sliter varje dag!


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag håller alla tummar och tår för allting ska gå bra för..många varma kramar

2010-12-09 @ 23:15:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Malin & Tindra

Hej!

Vi har idag varit på vårt första möte med kommunen angående vårt nybygge och allt special som vi behöver. Gick bra tyckte vi men nu skall ju allt upp ännu på möte i kommunen, få se då vad det kommer för svar.

Lycka till med allt! Och ge Love en puss från Tindra :-)

2010-12-10 @ 18:37:47
URL: http://karperobygge.blogspot.com
Postat av: gunilla sauer

Hejsan

hittade din blogg lite ab em slump.

jag har med en son som är handikappad..

han va med om en olycka när han va 3½

vi köpte hus för ett o halv år sedan

och när vi skulle anpassa badrummet va de oxå sånna disktuioner om

vad de betalade o inte betalde. de bliv bra i slutet men vår slutränkning blir inte s kul..

nu är de värt varje krona för de funkar toppen för min som

Men varför ska man krånga till allt hela tiden..

hoppas att er anpassning blir som ni vill ha de.



ha de gott

2010-12-11 @ 15:34:58
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0