motgång vad gäller beslut

Idag var den första motgången vad gäller beslut. Vi får inte ha våra assistenter alls på korttids. Eller jo, vi kan hyra ett rum där till Love och våra assistenter och så får i så fall VitaNova betala hyra för rummet. (nåt kommunen hittat på själv eller vanligt att man gör så????) Tycker inte det är en bra idé då jag vill att korttids personal lär sig honom med då jag upplevde dem bra och proffesionella. Problemet är ju om Love måste vara hemma pga sjukdom och det inte finns assistent schemalagd, då kan det bli så att jag måste ta de helgnätterna vilket jag inte vill. Fasen med, tyckte mitt förslag med egna assar på nätterna och korttids personal dag hade varit helt perfekt. Ska ringa korttids imorgon och diskutera lite.

Beslutet är helt okej med den motiveringen jag fick att personalen där kan tillgodose Loves behov lika bra som assistenterna. Det jag kan reagera på är att det finns flera som har assistansen på korttids, lite varstans i Sverige,  utan att betala hyra av rum. Varför är det olika? Det är det jag reagerar på. Kan säga som så att tankarna bara snurrar hur vi ska lägga upp detta... Skulle tanka men kom inte ihåg min kod vilket aldrig hänt tidigare, så snurrig var jag.


Kommentarer
Postat av: Amanda<3

kram till er alla, hoppas allt löser sig!

2010-08-12 @ 23:44:02
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anette

Läser din blogg då o då men har aldrig lämnat nån kommentar... Du skriver fint och ni verkar vara en underbar familj som kämpar för eran son. Vet inte om jag berörs extra mycket då vårt andra barn är lika gammal som Love och att vi efter det fick ett tredje barn som föddes förtidigt och tyvärr inte överlevde. När man själv har gått igenom och går igenom en stor kris vad gäller barn är det så lätt att sätta sig in i andras kamp.

Stor kram till dig o din familj

2010-08-13 @ 09:09:29
Postat av: Madelene

Tack Anette! Vad ledsamt att ert tredje barn inte orkade. Visst är det så att har man gått igenom en svår kris eller är mitt i en så berörs man på ett helt annat sätt än innan. Jag kan inte sätta mig in i hur det är att mista sitt barn, så fruktansvärt. Stor kram till er!!!!

2010-08-13 @ 21:16:47
Postat av: Annica

Kolla ni med kortids igen. Vi fick vara med Adam dygnet runt på kortids så en av oss assistenter var alltid med. Konstigt att det kan vara så olika på olika ställen.

Hoppas att det löser sig.

Kram! <3

2010-08-14 @ 21:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0