fortfarande urinvägsinfektion :(

Idag har vi varit på sjukhuset hela förmiddagen. Först en runda för att lämna urinprov på barnmottagning och sen ner på HAB. Där fick Love prova sitt nya ståskal så nu är det bara några små korrigeringar sen är det klart. Lite prat kring botox, melatonin och läkarintyg. Sen upp till barnmottagning igen för att få svar men han har fortfarande infektion vilket de tyckte är konstigt då det borde vara mycket bättre efter 1 veckas penicillin. Så nu ska vi få en tid till att vara på sjukhuset en hel dag så ska en dam se hur Love kissar, om han tömmer blåsan ordentligt och hur ofta han kissar och så. Så det ser jag fram emot jättemycket, verkligen. Kommer inte alls bli drygt. Undrade om vi kunde slå ihop det med nåt annat besök men jag menade att vi har så mycket så ett besök mer eller mindre spelar inte mig nån roll...

Sen var det dags att bege sig till öron då vi skulle göra nya avtryck till hörapparaten. Men det går ganska snabbt och lätt. Sen fick Love hem och äta och sova.

Känner mig ganska off för tillfället faktiskt. Tycker det mesta är tungt och jobbigt. Tror det är för vi måste ha in en till assistent nu och en senare i höst. Det är så jävla jobbigt att lära känna nya folk som ska va i hemmet och gå och va orolig när jag lagt mig att de ska missa nåt med Love. BAAHHH!!!

Imorgon ska vi in till HAB igen för att prova sulky. Får se om Love är stor nog för en bingo nu.

Ringde förresten hon som ansvarar för kortis häromdagen för har börjt fundera på det en helg i månaden eller nåt till i höst. Men hon tyckte spontant att Love var för liten. Fan ,vad jag ogillar när man kläcker ur sig kommentarer där man lägger in sin egen värdering, när man ska vara proffesionell, utan att först se till helheten. Love har ju en person hela tiden i så fall så det är ju inte så att vi lämnar vår 2 åring i en grupp ungar där det finns en personal. Sen är det ett tufft beslut att ta att lämna sitt barn så och då behöver man inte såna kommentarer. Men, det är ju bara min åsikt. Dessutom menar vi att när det går ska hans egna assistenter vara där med honom.

När jag preseterade mig sa jag att han har assistans dygnet runt och när hon kläckt ur sig att han var för liten menade hon att man får ansöka om hjälp i hemmet istället typ a la avlösarservice. Hm...Tack för att du lyssnade på vad jag sa i början av samtalet.


En normal kvällsmacka för en 1.5 åring??? Ibland kräker man på medicineringar och allt annat...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Tindra skickar krya på er kramar till Love!

Vi var för några veckor sedan på undersökning där de kollar hur Tindra tömmer blåsan och åt vilket håll det far. Vi skall nu och träffa läkaren om nån vecka så vi får svar på provet.

Sen skall vi 2 dagar till helsingfors om 1,5vecka. Först en hel dag på "husuke". Det är det sjukhus som opererade Tindras gomspalt så där skall kollas en hel del. Tror det var 3 olika läkare och 2 olika sköterskor på samma dag. Sen följande dag till ögonsjukhuset och årskontroll med synen.

Sen skall jag väl försöka på något diskret sätt byta från 20+ till 30+ och hade tänkt fira det så lite som möjligt.

Efter det 2 veckors skolning i helsingfors i slutet av maj på kuulokeskus, blir en kurs för små barn med hörapparater och som samtidigt har andra handikapp. Sen är det första juni och sommar och semestern knackar just för dörren.

I torsdags fick vi bekräftat så nu har vi ny assistent from 1 augusti. Skall bli skönt. Tanken är att hon skall ta med Tindra til några dagmammor här nära oss på förmiddagarna så Tindra får höra andra barn och dagmamman får träffa andra vuxna. Sen hem och äta lunch. Efter det sova en stund och sen sitta och öva. Eventuellt skall de ännu på eftermiddagen gå ut till dagmammorna och vi hämtar Tindra därifrån men det är ännu lite öppet. Få se då hur det lyckas.

Ja det skulle jag ännu säga, Tindra har också reagerat ganska dåligt på urinvägspencillin och hon får oftast flera infektioner efter varandra.

Ha det bra! Snart är det sommar! :-D

Och lycka till med nyanställningarna! Hoppas ni hittar nån underbar person :-)

2010-04-17 @ 09:43:11
Postat av: Marie

Tusan vad trist att du fick ett sådant bemötande :( Jag gjorde ju min praktik på barnkortids o fortsatte jobba där efteråt o vill bara säga att personalen där e kanon i alla fall!Antar att du pratde me någon "högre"... Tycker det e superstrongt av dig/er att ha kommit fram till att ni kan tänka er att ha Love på avlastning en helg i månaden,måste vara så jädra svårt att komma fram till det beslutet. Önskar er lycka till, hoppas du kan prata med ngn annan inom verksamheten. Vet inte vem du pratade med, men jag vet vem jag tycker du ska prata me, om du vill hör av dig känner ju till några av cheferna hihi Ha en bra helg :) Kram

2010-04-17 @ 20:02:00
Postat av: Maria

Vad mycket som händer i ert och Loves liv. En liten två-åring som har sånt späckat schema!! Jag tycker ett läkarbesök är jobbigt. :( Men skönt ifall ni kan få ordning på urinvägsinfektionerna. Måste vara skönt när Tindra och andra svarar att de har samma problem. Tråkigt att de har det men det är ju skönt att känna att det inte är helt jätteovanligt att få infektioner trots att han äter penicillin. (fattar man vad jag menar??) Tänk på att Love är one of a kind och även om de på korttids är professionella så är det ju väldigt ovanligt att de tar emot så små. Det kan gå lite fort när vi pratar också.;) Det blir nog bra om du orkar gå vidare med det, trots att första försöket inte gick något vidare. Vi hejar på er härifrån och tycker ni är superstarka i allt detta!! Tilde och Tyra saknar sina kusiner och pratar mycket om att nu öppnar kaninerna snart (Liseberg alltså). Fundera på en helg snart!!



Kramar

2010-04-18 @ 20:53:59
Postat av: Camilla

Hej!

Vad förvånad jag blir att höra att de tycker att Love är för liten för kortis. Tindra började vara på kortis en helg i månaden strax innan 1-årsdagen. De såg alltid till att ha x-tra personal när hon var där. Funkade jätte bra! Hon hade en person som alltid höll koll på henne pga andningsuppehåll och kramper.

Tycker det verkar som att ni skulle må bra av att få en paus en gång i månaden och slippa att ha folk hemma.

Lycka till!

Hälsningar från Camilla

2010-04-19 @ 13:18:36
Postat av: Jelena

Hej!

Jag är just nu föräldraledig men arbetar annars på ett kortis för barn och ungdomar. Vi har barn som blivit nekade plats hos oss av handläggare. Det strider tydligen mot barnkonventionen. Och dom har varit i samma ålder som Love. Jättedumt tycker jag och de på mitt arbete.

2010-04-21 @ 13:21:40
URL: http://belleles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0