Onsdag 23 september

Idag har Love varit hos mormor nästan hela dagen. där har han sovit hela 45 minuter. jeeejjj...

Sen nu i eftermiddags har Jennie P och hennes 2 grabbar varit här. Fint med trevligt sällskap och ursäkt för fika ;). Love ville mest ligga i lilla rummet så han var inte så sällskaplig.

Trodde han skulle somna sen efter kvällsmålet vid sex men nej nej, tio i 8 somnade han. Precis innan Maria kom, typiskt ;).   Jag och Leon hade annars bestämt att vi skulle spela lite spel men får ta det imorgon.

Nu har jag läst ut Ett liv kvar att leva och det var verkligen så mycket jag kände igen mig i. Hon hade varit på en föreläsning där en psykolog pratat om sorg. Även om vår sorg är olika mot som tex författarens var det ändå några punkter som stämmer. Vanligt med rastlöshet (jag), trötthet (eh...typ både jag och Daniel) och dåligt minne. Daniel säger ofta att jag inte lyssnar men det är helt enkelt att jag är förvirrad och glömmer totalt vad han sagt ibland. Kanske nån mer som tyckt mitt minne e kort??? Men då vet man nu att det är en helt normal reaktion.

Imorgon börjar Anna ett så funderar på om jag och Leon ska åka till EKO och köpa Batmanhelikoptern som vi lovat honom för han hjälpte till så mycket med veden....

Idag ringde specialpedagog Linda. Vi ska kolla Loves syn lite mer och det var ju skönt. Tycker det är bra att veta vad han ser. För annars menade de att det skulle vara till 2-3 års åldern när vi sist gjorde synundersökning. Linnea (T18) har fått glasögon, ska bli så kul att träffa henne i oktober, kommer nog va helsöt i brillor!!!

Vi ska boka in en tid så Linda kommer hit inom ett par veckor för tycker Love behöver lite mer leksaker. Har ju bara 3 saker han tycker är roliga. Så hon skulle ta med sig katalog som vi kan titta igenom. Hoppas vi hittar mycket!

Mia, vi saknar er me, Leon ser fram emot helgen när vi kommer. Och ja, det är så man gör smajlgubbe ;)

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!



Fint med trevligt sällskap eller Trevligt med fint sällskap!! :-D hehe..



Tack för idag - du kan köpa Leon ytterligare en batman leksak, som tack för den goda kladdkakan han bakat.. ;-)



Det är så roligt att läsa när du skriver för jag liksom läser det med "din röst.." hoppas du fattar..

Kul!



Hörs snart igen!

Kram

2009-09-23 @ 22:09:15
Postat av: Jennie

och förresten - jag är ju lite "i branschen" om man säger så..

Hur går det till när de kollar Loves syn?

Han rabblar ju inte bokstäver på en tavla direkt.. ;-)

2009-09-23 @ 22:10:40
Postat av: Malin & Tindra

Hej på er!

Vad häftigt om de kollar synen. Tindras syn kollar de alltid så att de har en ficklampa som de för från sidan mot ögat och uppifrån mot ögat osv och kollar när hon börjar röra på huvudet. Sen tar de trycket i ögat och sen kollar de med nån sorts förstoringsglas på ögat...



Jag känner annars väldigt bra igen mig med att inte minnas... Vissa saker lämnar bara inte i huvudet hur gärna man än skulle vilja :-D

2009-09-24 @ 10:00:58
Postat av: Sara

Hej hej! Asså Love hade varit störtskön i brillor:) Får se sen då om han behöver att par eller ej. Du, jag tänkte på den där boken... Finns den på bibblan eller har du köpt en alldeles egen?? Vi måste ju typ ses snart. Jag kanske behöver lite hjälp av dig...

2009-09-24 @ 20:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0