Måndag 28 september

Händelserik dag!

Intervjuerna har gått lite sådär. Den första var en 20årig tjej som nog var rejält nervös. Korta svar och så. Men blir nog så att hon får komma hem för tror hon är helt annorlunda under lugnare former. Den andra var inget för oss, den tredje var en 43 åring som gjorde ett gott intryck. Lugn och van liksom. Vet inte riktigt denna gången vad jag vill ha. Om jag vill ha en yngre eller lite äldre... Den fjärde var....hm....ja.... Lite komisk faktiskt. Inte kul för mig som mamma som söker en bra seriös assistent till mitt barn men för er som läser kan det nog vara lite komiskt.

Johanna frågar: Röker du?  (här svarar man ja eller nej liksom)
- ja, eller för 2 veckor sedan fick jag veta att jag är gravid. Jag tappade min spiral innan sommaren och fått tid för att sätta in en ny i oktober men så är jag då gravid. Såå... nu har jag inte rökt på 5 dagar. Så jo jag röker men oftast röker jag inte när jag jobbar. Ibland säger folk men röker du? Å jag bara liksom ibland. bla bla bla....

VERKLIGEN?? Du pratar spiral på en intervju? Verkligen???

Var verkligen övertydlig med hur poppis hon är, hur goda ord hon får från tidigare arbetsgivare, hur välkommen tillbaka hon är. Och att detta är första intervjun hon fått söka för de har minsann ALLTID ringt upp henne och erbjudit arbete. OK, jag fattar, du är poppis bland arbetsgivare, grattis. Och såklart, det bästa av allt- varför har du sökt den här tjänsten? För jag vill ha en fast tjänst... (precis det svaret jag vill ha från nån som ska arbeta med mitt barn, jezzz)

Så vi ska kalla ytterliggare 3 till intervju på fredag så får vi se om vi går vidare med ettan och trean från idag.

SÅ.... när jag kommer till dagis och frågar personalen om det går bra att jag byter dag så Leon är där på fredag och hemma nån annan dag. NEJ, det går inte blir svaret. Nåt speciellt? Eh, jo annars skulle jag inte fråga...
Saknar Syrsanpersonalen, alltid så goa och tillmötesgående. Sen förstår jag att det har blivit tuffare för personalen med alla nedskärningar, men trevligt bemötande är ju aldrig fel ändå  ;). Ringde Maijalisa (rektor för hela förskolan där Leon går) eftersom förra hösten när jag återinskolade Leon skulle jag kunna anpassa hans tider efter vad vi har med Love. Men fredagar är stopp, så inga läkarbesök eller annat då. Hon undrade om jag inte kan flytta sånt jag får inbokat på fredagar. Eh, visst kan jag anpassa men tex tid hos ortopeden som har 2 månaders väntetid kan ju vara lite svårt att anpassa... Hon tyckte jag skulle ringa Rolf Persson i utbildningsnämnden och påpeka bristerna i förskolan så det får jag lägga in i mitt schema ;). Nej, det är något jag verkligen ska göra fast inte just idag.

Det jag kan bli lite orolig är om detta är något personalen diskuterar bland barnen. (vet av egna erfarenheter att vissa kan vara lite osmidiga så) De har sagt nej till föräldrar som skullat jobba extra att de inte kan ha barnen fler timmar. Kände bara att pratas det inför barnen om det så kan de ju känna sig ovälkomna på förskolan.

Blev lite stressad i själen efter allt detta men börjar lugna sig lite. Just denna fredag löser sig nog ändå men känner mig lite stressad just om jag kommer få viktiga saker inbokade då som blir svåra att ändra. Men  men, löser sig som allt annat!

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Madde!

Vilken fin blogg du har! Maria visade den sist vi var hos dem. Måstekommentera det du bloggat om förskolan. Var är det för konstiga regler? Jag menar kan man inte ställa upp mer när man har en familje situation som ni har? inte ens att föräldrar får jobba fler timmar, jag undrar om man verkligen får säga nej till det!!

Ha det gott! Väldigt intressant att läsa det du skriver!

Kram Pernilla i Helsingborg!

2009-09-29 @ 20:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0