Lördag 26 september

Inatt har Linda jobbat sin första natt och hon fick en ganska bra sådan. Love somnade ju vid sju igår kväll och sen sov han faktiskt till fem, har ätit typ var 3e timme såklart men sen somnat om igen. Så ända till fem var bra. Hade förväntat mig att bli väckt men sov gott hela natten!

Vi var å fotograferades och det blev ett bra resultat måste jag säga. Blev bra bilder med Leon även om han tramsade litegrann. Det är verkligen jättesvårt att få bra kort på Love eftersom han hela tiden tappar huvudet framåt. Sitter upp bra när han får ha sin leksak men man vill ju helst inte ha en stor leksak upp i hans ansikte... Men fick till några riktigt bra med honom och faster Mia, så tack för det Alex!

Annars har Love varit lite tramsig med maten idag, även lite inatt. Ätit mellan 40-120 ml och då blir han snabbt hungrig igen. Så idag har han nästan ätit varannan timme. När han äter småmål så efter nån dag äter han ikapp det men upplever honom mer gnällig när han inte får i sig hela mål. Ser inte knappen som lösning eftersom han ändå kräker så pass som han gör ibland.

På måndag blir det fullt upp med intervjuer, 4 stycken innan lunch, det blir tufft! Johanna hade inte fått tag i min favorit men hon skulle försöka under helgen så hoppas det löser sig. I så fall blir det en efter lunch med. Startar med att bara kalla 5 stycken. Hittar vi ingen så blir det fler intervjuer.

Malin- ja, visst är det inte riktigt rätt att ta bort larmet, det är ju inte så att faran är över... Hyr ni med eller har ni köpt eget? Hoppas du kan koppla av när ni har barnvakt! Nu är jag HELT lugn när både min mamma och faster Mia har Love hemma hos sig. Faktiskt ganska skönt att få vara lite själva i hemmet. Hade aldrig klarat oss utan våra assistenter men samtidigt är det ju lite jobbigt att ha folk i hemmet jämt... Nåja, hellre det och få sova=)
Nu har ju jag tur som har dem båda nära, tar bara 5 minuter att ta sig dit, vilket gör att jag kan koppla av.

Imorgon är det innebandy för Daniel igen. Nån som har nåt förslag på vad jag och barnen kan göra mellan 11-13 imorgon?  Hm, hoppas på fint väder så går vi nog till Bvikens lekplats.


"To any of you that may come across a parent about to raise a Trisomy 13 Child
let them;
encourage them,
give them hope and peace

that they will be blessed with the endurance to handle such a special child"


från sidan livingwith trisomy13

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Ville bara skicka en hälsning till er så här mitt i natten. Stefan och Pernilla har varit här och Jens ligger nu och sover i soffan. Jag har varit inne på trisomysidan och läst lite. Vilka fina barn alla är.



Jag har inte fattat att det är i Tuve träffen kommer vara. Men är det någon som behöver skjuts från stan kan jag köra. Det går säkert bussar men inte jätteofta tror jag inte.



Kramar! Jag ringer imorgon...

2009-09-27 @ 00:02:12
Postat av: Malin och Tindra

Hej!

Vi köpte vårt larm redan när Tindra kom hem från sjukhuset. Det larmet vi fick låna från sjukhuset var nämligen sådant att det skulle tejpas fast ensensor på magen och satt jätte hårt så efter 2 dygn beställde vi ett eget. Det vi har heter babysence II.

2009-09-27 @ 16:04:49
Postat av: Anonym

Hej!

Vi köpte vårt larm redan när Tindra kom hem från sjukhuset. Det larmet vi fick låna från sjukhuset var nämligen sådant att det skulle tejpas fast ensensor på magen och satt jätte hårt så efter 2 dygn beställde vi ett eget. Det vi har heter babysence II.

2009-09-27 @ 16:05:23
Postat av: Malin och Tindra

Hej!

Vi köpte vårt larm redan när Tindra kom hem från sjukhuset. Det larmet vi fick låna från sjukhuset var nämligen sådant att det skulle tejpas fast ensensor på magen och satt jätte hårt så efter 2 dygn beställde vi ett eget. Det vi har heter babysence II.

2009-09-27 @ 16:06:24
Postat av: Malin och Tindra

:-D

Det är nåt tillfällit fel på sidan, ville inte kommentera med samma text 3 ggr :-D

2009-09-27 @ 16:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0