Torsdag 1 oktober

Nu är det höst!

Har haft en trevlig eftermiddag i Växjö med mor, föreläsning med Paolo Roberto för att fira VitaNovas 10års jubileum. Han var jättebra att lyssna på, började svära lite mycket på slutet bara, gick igång rejält på det här med skräpmat.

Kerstin är ju bara lite pinsam ibland. - Ah, nej hon där framme har kameran med sig, det skulle jag med haft! Varför då, tyckte jag. -Det är ju Paolo. Men jag tar med min mobil. - okej,  men då låtsas jag inte känna dig...

Klart hon går fram en bit och tar. Så nu har hon en bild på en liten liten liten Paolo =). Var nästan lite som när jag var 12 år och hon red på en elektrisk tjur och skrek så hela serveringen glodde. DÅ skämdes jag... Ja, hon e rolig min mojja :)

Love har spenderat dagen med Mia och faktiskt slagit på stort och sovit 2 gånger. Sen ikväll var det föräldramöte på dagis så då var Eva och Maria med barnen.

Med tanke på dessa stora barngrupper kan man verkligen ifrågasätta säkerheten och tydligen serveras det alldeles för små portioner för att de små ska bli mätta. Verkligen något man måste ta tag i. Som tur är så är det engagerade föräldrar så inget jag behöver göra ;). Nej, skämt åsido, men det känns skönt att  några gör det för just nu har jag ingen energi till sånt, tragiskt men sant.

Imorgon måste Daniel fixa en grej med huset så Maria får följa med på intervjuerna istället och ta hand om Love där så jag kan fokusera på de som kommer. Leon får vara hos Herman och leka. Vilka underbara vänner jag har som alltid hjälper till =) Tack Josefine!

Nu ska jag ta en alvedon och gå och nana så jag är pigg och alert imorgon!

Ha de fint!

Kommentarer
Postat av: Moster Maria

Har precis pratat med Kerstin om Paulo och hans svordomar men hon nämnde inget om kameran ...=)



Jag var på en bra föreläsning om genus igår. Personalen på deras dagis är verkligen super och har så mycket klokt att säga (inte alla dock men hon var inte med igår). Tråkigt när kommunerna inte fattar att barnen är vår framtid och att vi måste satsa på förskola och skola för att inte allt ska gå åt skogen.



Skönt att veta att ni har så fina människor runt er som hjälper när de kan.



Vi sitter just nu och håller tummarna för att intervjuerna ska gå bra och ni ska hitta någon bra.



Kramar

2009-10-02 @ 10:44:26
Postat av: mormor

Madde det kallas att man bjuder på sig själv!!Du känner väl mig!!!!!

Tack Elin för din kommentar!

Hoppas hoppas lille Love-prinsen fastnar för en assistent idag. Kramar mommo

2009-10-02 @ 15:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0