Onsdag 7 & Torsdag 8 oktober

Igår hade vi specialpedagogen på besök. Vi gick igenom lite lämpliga leksaker till Love så ska försöka beställa det nästa vecka.

Inatt hade Johanna, den nya assistenten sin första natt, introduktion med Maria. Så klart sov Love mycket som alltid när nån ny ska lära sig... lite typiskt. Men det gick bra, tror det kommer funka bra med henne.

Pratade med en igår och fick då en intressant fråga. Vi pratade om när vi fick Loves diagnos och om vi inte visste något när han låg i magen. Jag berättade att barnmorskan reagerade på ultraljudet i v18 och att hon pratade om vattenskalle men att läkarna som kom in och granskade sa att det inte var nåt. Hon frågade då om jag inte är bitter på läkarna. Bitter??? Nej, det kan jag helt ärligt säga att jag aldrig varit. Vad hade alternativet varit? 1. Avbryta och ta en tablett där JAG får mitt barn att somna in eller 2. gå vidare och må skit resten av graviditeten. Nej, bitter över det har jag inte varit, sen finns det klart andra saker man kan vara bitter över, som att varför hände detta just oss osv...

En annan fråga jag fick var att är det inte jobbigt att ha assistenter så ofta i hemmet. Jo, naturligtvis är det jobbigt ibland. Men utan dem vet jag inte hur vi klarat oss. De har räddat både oss och Love. De ger oss den avlastning vi verkligen behöver och de ger Love den tid och uppmärksamhet han förtjänar. Sen måste jag ju säga att vi gjort ett mycket bra val av assistenter så det fungerar verkligen över förväntan! (sen att både Kerstin och Maria har honom hemma hos sig ibland är ju en STOR hjälp)

Idag har Love sovit mycket så vet inte om han är på väg in i en trött period igen. Det har han varit 2 gånger innan och gör mig lika nervös varje gång. Kersin har haft han idag och då sov han bra inatt och sedan flera timmar i förmiddags. Sen när hon lämnade honom vid 17 så hade han sovit en timme och sov vidare till 18, åt och somnade om. Nu sover han fortfarande.

Men han äter bra och det är alltid ett gott tecken!

Imorgon blir de frukost med  Elin och Lina med barn och sedan på eftermiddagen kommer Johanna igen för att jobba några timmar med mig så är hon helt introducerad sen.

Igår fick barnen ett paket i brevlådan... Stort tack Göran och Gunnel, jättefin gest! Så gulligt och passande med björnen till Love, fast Leon sa det var en panda... Vet inte om Leon kommer använda sin i rätt syfte för nu har hans reflexlejon blivit en extra snutte i sängen =)

Mia- tror faktiskt inte Anna kommer kunna följa med men ska prata med Johanna om det. Klart vi inte hoppar. Trisomiträffen är helig. I värsta fall får jag och Daniel ta nätterna själva. Ja, eller vill du så får du ;)

Malin- Helt underbart att hon kan sitta! Ska bli så jädra kul att ses!!!

Linn- alla som vill är välkomna att läsa! Sen får man ju gärna skriva en kommentar då och då så man ser vilka som läser och vad de tycker:)  Det har ju varit lite olika hur människor i vår omgivning hanterat Loves diagnos. Vissa har tagit ett steg fram varit till stor hjälp och vissa har, tyvärr, tagit ett steg tillbaka. Så jag blir väldigt rörd när människor som är så pass avlägsna bekanta visar sån omtanke och ett så stort intresse för oss och för Love. Så bara fortsätt läs, det värmer.

Nu ska jag nog återgå till min bok, Maria förresten, den boken jag fick av dig ska jag HELT KLART läsa ;)

Ha det fint!!


Kommentarer
Postat av: faster mia

Lilla OveLove, sån liten tröttis, "typiskt" att han nanade så gott i natt.. :) Han är en sån tosing!

Bra att det är stor hjälp, jag tänkte faktiskt ha fesen här på lördag.. :)

Och så kul att läsa att Tindra kan sitta, duktig tjej! :)



Va bra att boken kom till användning, kanske också vill läsa den när du läst den? om inget annat kanske dom sista 3 sidorna är bra? haha! ;)

kram & godnatt på er snuttisar!

2009-10-08 @ 23:44:32
Postat av: Jennie P

Hej!



Nu blir jag nyfiken på vad det är för bok ni pratar om??

När jag ska till IKEA (någon gång inom det närmaste..) så ska jag köpa en fin och bra läslampa (finns det??) att ha här i tv-rummet, och då ska jag läsa på kvällarna..

Jag brukar läsa hela boken när jag läser, det där med 3 sista sidorna verkar inte helt vettigt.. ;-))



Vad skönt att höra att han sover bra, men förstår verkligen om du blir orolig och nervös..

Pratade vi förresten klart om de där vyssan-lull tassarna?? Kanske något för er just till nätterna?



Nu ska jag se om jag kan njuta av att Tony o Emil är iväg, känner mig nästan barnlös av att enbart ha en liten bebis nu..



Förresten, Leon har glömt sin keps här!



Men hoppas vi ses snart igen, så får han tillbaka den!



Kram på er!



2009-10-09 @ 15:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0