orolig i själen

Jag har sovit dåligt inatt. Ställde klockan på halv 4 för att ge ipren i knappen då Johanna inte gjort det och vill visa några gånger innan hon provar själv. När jag kom ner hade han fått alvedon 02.15 och blev då tveksam om det inte var lite väl tätt att ge då. Så bestämde mig för att vänta med ipren till morgonen. Love var väldigt orolig trots att han hade alvedon i kroppen så var uppe en stund till han lugnat sig lite. Å sen låg jag vaken... hopplöst.

känner att jag inte får ro nu när han oftast mår så dåligt. Varför? Vad kan vi mer göra???? Har nu gått igenom mejlen där ämnet var sovrutiner där föräldrar världen över svarat på hur de gör. Kan säga att det är många trisomibarn som sover som Love. Flera av dem får olika sömnmedel så ska prata med läkaren vad han tror om det. Antingen det eller prova nån typ av morfinplåster eller nåt för vi går under allihop här annars. Den dagen Love inte finns vet jag inte hur jag ska kunna leva med mig själv om detta får fortgå för han KAN INTE MÅ BRA. Och tiden han lever ska han få må bra!!!

Vet inte om det är en blandning av sömnbrist och ont i kroppen. Kerstin har haft honom idag och han var orolig på förmiddagen så fick alvedon. Efter lunch fick han lite ro och sov av och till. Sen vid 16 åkte vi på kalas till Millie där han sov som en stock i 2 timmar. Så de som bara träffar honom så undrar väl var problemet ligger... Nejdå, tror de flesta förstår!

Det var tungt på kalaset av flera anledningar... En var att det är jobbigt att träffa andra nästan jämngamla barn som tultar runt. Love med!!! Det tror jag många gånger andra har svårt att förstå för sånt ska vi ha kommit över nu. Men det kommer tillbaka om å om igen. Vissa saker blir aldrig bra och det är väl något vi alla får lov att acceptera...

Ikväll tittade vi lite på när Leon var 1.5 år. Tungt tungt tungt. Så skulle Love vara nu.

Imorgon kommer sjukgymnasten kl 07.30, logoped 09.00, ringa å hoppas få en tid hos Anders kring 11 å så få ståskalet 12.00, träffa en av de sökande igen 16.30 å sen går jag å Leon till Josefine för att få lite kvällsmat 17.30! Det ska bli mysigt =)

Har haft så mycket nu sista veckorna, 3-4 saker var vecka och det tycker jag är för mycket för då hinner vi knappt umgås med vänner, så tänkte att nu betar vi av (uttryck a la Jens Elfwing ;)) flera saker på en dag så får vi vara lite lediga sen!!!

Ska rycka upp mig till imorgon men efter en dag som denna är jag låg. Och med rätta.

Tuddeluuu

Kommentarer
Postat av: faster mia

En miljon kramar till dig!

2009-11-16 @ 21:06:27
Postat av: jennie.k

massa kramar..

2009-11-16 @ 22:43:17
Postat av: Moster Maria

du har ändå humor...



Skickar massor av kramar till min lillasyster som jag är mycket stolt över. Du är ändå så stark.

2009-11-17 @ 19:27:15
Postat av: Jennie P

Du har rätt att vara låg Madde.. Lägre än lägst..



Önskar så att ni kunde få må "bra" någon gång. .



Hoppas Anders kan hjälpa er så lille Love inte måste må så dåligt som han gör.. Han verkar vara en klippa den där Anders.. :-)



Känner med er!



KRAAAAM

2009-11-17 @ 20:57:28
Postat av: Malin och Tindra

Hej!

Skickar en styrkekram till er!!

Jag kom in av en anledning idag... Vi har nämligen fått veta att det finns en tonåring här i Finland med trisomi 13!!! :-D Vet inte någå mer för tillfället men skall få mammans kontaktuppgifter. Så jag skall ta kontakt med dem så fort som möjligt för att kolla hur de har det!

Tindra skall få öronsnäcka 30 november så då blir det igen en tripp till huvudstaden för oss. Skall bli kul att se om det blir någon skillnad med Tindras ljudande... Hon har börjat viska mammammammam nu så det går lite framåt. Då tror jag ju knappast att hon menar mamma med det men roligt med lite ljud i alla fall :-)

I lördags var jag till åbo (ikea) och var borta hela dagen. Allt hade gått bra för karln och Tindra men på kvällen vägrade Tindra att gå och sova. Så när jag kom hem kl 23 gallskrek hon och skulle bara bort ur Kristians famn. Tänkte att hon har sjukt i munnen av nån tand så jag gav lite medicin och 5 min efter det sov hon. Medicinen kan ju inte verka på 5 min så man kan ju alltid hoppas att hon var arg för att inte mamma var hemma :-D

Nu är Tindra trött så vi skall börja fixa kvällsmat... Lycka till med allt!!

2009-11-18 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0