Gosiga bröder

I tisdags ringde Anders upp sen på kvällen men eftersom Love inte mått helt bra i magen så bestämde vi att avvakta med att komma in. Så han har fortsätt gå på ipren hela veckan.

I torsdags var jag på föräldragrupp igen. Love skulle få sitt ståskal men han fick vara hemma för magens skull. Det har verkligen varit bra med föräldragruppen, tror tyvärr dock att vi alla har fullt upp så blir nog inte att vi kommer fortsätta träffas privat. Vi bestämde att de som hållt i det (kurator och specialpedagog) ska anordna en anhöriggrupp (mor- och farföräldrar, syskon till föräldrarna- ja, de som känner behovet att prata med andra i samma sits) till våren, endast för våra anhöriga som nu deltagit så fler kommer inte bjudas in. Vi har alla bemötts på olika sätt och fått olika mycket stöd av våra anhöriga och tror det kan vara bra de får träffas och diskutera och få mer förståelse för vår situation och våra behov. Så ni anhöriga som känner att ni vill delta, säg till mig för inbjudan kommer komma hem till oss.

Sen på kvällen lekte jag, Leon och Love lite inne på Loves rum med det nya aktivitetsbordet. Och de var så söta grabbarna. Leon tryckte på knapparna och tog Loves hand och visade honom hur han ska göra. Och klappade honom så fint på huvudet. Så söta och gosiga! Tänk vad mycket kul de skulle haft tillsammans. Såna tankar kommer ofta över både mig och Daniel. Tycker ofta synd om Leon. Men samtidigt är det mycket han lär sig kring allt med Love. Han visar sån hänsyn och accepterar så gott som alltid att han får stå tillbaka när det är nåt med Love. Det är ju nästan alltid - vänta Leon, Love ska bara... så idag när Daniel körde för att spela innebandy var han inte alls pigg på att vara hemma med bara mig och Love så då fick vi ringa mormor så han fick ner där och bara vara Leon!

I fredags började den nya lite lätt med introduktion. Inatt är hon här med Maria. Hoppas det kommer bli bra och att hon kommer trivas.

Igår var jag ute men har svårt att helt slappna av, speciellt nu när Loves knä inte är helt ok. Kollar mobilen typ 5 ggr i timmen men ingen som ringde, de har bra koll här! Men tycker det är jobbigt när jag inte är hemma när assistenten kommer men skrev en liten lapp, haha. Mitt kontrollbehov börjar dock gå lite överstyr igen :( .Blir lugnare när det inte är nåt speciellt att tänka på med Love men känns ibland som det inte är lugnt mer än några dagar i stöten.

Har nu suttit med månadens lönelappar. Kan säga att det är ju aningens mer jobb med det nu när det är assistans dygnet runt. Men tycker sånt är rätt kul att pyssla med! Haft sjuka assistenter 3 omgångar denna månden-rätt mycket, hoppas på friskare tider i december!!!

Imorgon kommer Karin och tar hand om Love, ska bli skoj, länge sen hon var här. Ska ringa Anders och fråga om vi kan få en tid under dagen eller senast på tisdag. Det där knäet får allt kollas lite nogrannare. Sen äter Love ganska dåligt sen några dygn tillbaka. Vissa mål när han ätit bra har han kräkt upp jättemycket. Folk som också gett nutramigen brukar klaga på att det luktar så illa. Kan säga att de aldrig torkat upp kräkt minimax. FY FAN; det stinker... I lördags hade jag precis satt mig med mina frukostmackor, då hör jag hur Love frustar inne i lilla rummet. Går in och då har stackarn kräkt ner hela sig. In i duschen och sen städa mattan. Hade jätte god aptit när jag väl satte mig igen ;)

Nu ska jag gå och sova, kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Äntligen en lite uppdatering! Lika spännande varje gång det finns ett nytt inlägg... Tänkte påminna om den där boken. Vill paxa den till julhelgen =) Hälsa la familia

2009-11-30 @ 15:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0