En helt vanlig mamma till ett mycket speciellt barn

Igår kom sjukgymnasten med ståskalet. Tyvärr satt det inte riktigt bra vid knappen än så det får tillbaka till Karlskrona och fixas mer. Förhoppningsvis får vi det med oss hem på torsdag när vi ska in för föräldragruppen igen. Har försökt få till nåt bra så man kan fästa huvudet med så Love inte behöver kämpa med att balansera det när han ska stå i skalet men blir inte riktigt bra. Får se om de kommer på nåt nytt bra...

på eftermiddagen gick jag och Leon ut en runda och sen när vi varit hemma en stund var han full av utslag. Så ringde och fick tid hos Wix. Har blivit biten av nåt djur troligen så blev tavegyl igen. Han är nog lite känslig så för 3e gången han går på tavegyl av olika anledningar.

Sen inatt började han kräka och kräkte fram till 11 i förmiddags. Vet inte om det har nåt samband med utslagen, bara att hoppas att vi andra inte blir sjuka. Han är så snäll lille Leon- kräkte lite i vår säng inatt och sen när jag höll på att byta sängkläderna så hörde han det och kom springande i trappan -Mamma, behöver du hjäälp? Lille gossen, så omtänksam trots att han inte mådde bra.

Love sov hos Mia inatt för jag hade singstarfest, kul kul!!!

Stackars Love hade kämpat inatt med att bajsa så ringde BVC idag för att höra hur mycket laktulos man ska ge. Pratade med Anders om det igår men han trodde mängden stod på flaskan så vi diskuterade inte dos. Var en sköterska som svarade. Presenterade mig och sa att jag har en fråga angående laktulos. -Är du en personal? Funderade vad jag skulle säga för ibland blir jag så invecklad när jag ska förklara. Så blev bara -Jag är en helt vanlig mamma med ett mycket speciellt barn. Därför har jag ert helgnummer. (det ges annars aldrig ut) Då förstod hon nog precis vem jag var verkade det som. Så nu har han fått en dos och hoppas magen ska komma igång.

Idag blev jag så glad över våra assistenter, både ordinarie och vikarie. Har ju varit en process att kunna lämna Love så till "främmande" människor men kände bara idag att de tar så underbart hand om honom och ger oss en välbehövlig paus. Idag när jag kom in när Linda var här hade hon lagt pläden över bordet och så låg det lite leksaker med. -varför har hon gjort så? tänkte jag. Men Love slår i huvudet i bordet en å annan gång när han står där och leker. Då har hon lagt den där för att skydda lilla Lovehuvudet... Så himla gulligt! Så de hittar alla på olika sätt som visar hur bra de tar hand om honom och bryr sig om honom. Värmer inom mig.

det känns så skönt för nu med alla hjälp kan Daniel bara vara pappa och jag... ja, nu jobbar jag som assistent men sen ibland får jag vara bara mamma :)

Ikväll kollar vi Robinson. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: mormor

Stackars momos lille Leongubbe som har kräkt.Det som han tycker är så jobbigt. Men då får man dricka cocacola.

Det värmer i mitt hjärta också över era fina assistenter som tar hand om momos lille specielle Loveprins med sån värme och ömhet.

kram kram kram mommo

2009-11-21 @ 19:52:58
Postat av: Elin Persson

Stackars Leon, är han bättre? Ni har inte lite ledig tid över på tisdag eftermiddag? Ni kunde ju komma hit och hjälpa oss att äta lite lussekatter..Kram

2009-11-22 @ 18:15:17
Postat av: Jennie P

Vilken fin rubrik!!



Du skriver så fint ibland.. och ibland så jag skrattar högt.. Det kan ju alltså också vara fint.. men.. tja du vet vad jag menar! ;-))



Fint och omtänksamt av Leon också, haha.. Så mycket roligt som kan komma ut från en liten person..



Härligt att höra att ni är nöjda med Loves assistenter, och att det får er att kunna "koppla av" ibland..



Om nu Elin lockar med lussekatter så kan jag väl kontra med paj eller något annat smarrigt..

Vi hörs på Fejan om det där..



Kram på er! :-D



2009-11-22 @ 19:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0