Alltid tillgänglig

Nu är det klart vilken som får Annas vikariat. En 20 årig tjej från Karlshamn, tror och hoppas det blir bra! Något jag lärt mig denna gången är hur viktigt det är att grundligt, grundligt kolla referenser. Skenet kan bedra...

Love har varit mer nöjd nu de senaste dagarna, vilket känns skönt. Tyvärr har nu hans knä svullnat upp igen och han är öm igen. Skulle åkt till Växjö idag för arbetsledarutbildning men hoppade det för kände att jag vill prata med Anders om hur vi gör nu. Kan inte koppla av ändå på en utbildning när inte Love är okej. Lite trist när jag för en gångs skull skulle iväg på nåt men gäller att jag alltid är tillgänglig...

Ringde barnmottagningen och hörde direkt att det inte var någon av de vanliga sköterskorna... Frågade efter Anders men hon trodde inte han har tid idag. Inte tid för Love???? Nej nej, han har ALLTID tid för Love. Har ännu aldrig hänt att han inte ringt upp när jag bett om det. Sa att Love är ett specialfall som Anders tar sig tid för så hon skulle skriva en lapp. Litar inte riktigt på att hon det kommer komma fram att jag ringt... Men kan väl knappt ringa de i receptionen... Den vanliga personalen känner till Love och ser alltid till att mitt problem får en lösning, typiskt att nån annan skulle svara....ja ja, nu går jag här och väntar och väntar på samtal...

Kanske jag ska hänga upp lite adventsljusstakar när jag väntar...


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad skönt att höra att du fått tag i någon ni (förhoppningsvis) kommer att trivas med! :-D



Det är inte alltid lätt med vikarier och nytt folk, men hon i receptionen kanske har lärt sig något nytt idag??



Jag har lärt mig något nytt idag - att man tydligen kan HÄNGA upp adventsljusstakar??? haha... Själv har jag ställt mina i fönstret.. nästan klart!

Ska bli spännande att se dina som hänger! ;-)))



Hoppas du fick tag i Anders till slut..



Kram på er!

2009-11-24 @ 19:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0