what a day

Idag hade jag en ev blivande assistent här. Hon verkar rar så kommer få nån typ av provanställning, får se på vilket sätt imorgon när jag pratar med VitaNova.

När jag skulle värma mat till mig och Leon så blåste han ut ett av värmeljusen på Loves rum så det skvätte ner halva hans ansikte. Han illskrek. Snabbt in i duschen, ringde hem Daniel och hit Maria som behövde ta Love. Tur vi har henne =). När Daniel kom och tog över ringde jag sjukvårdsupplysningen och fick sitta i kö 15 MINUTER, är det klokt? Daniel var precis på väg att ringa 112 när jag kom fram. Fick lite tips på vad vi skulle göra och sen satte vi oss i bilen och åkte ner till akuten. Kom in snabbt och läkaren tyckte det såg fint ut så fick bara en salva att ta i ögat ikväll och imorgon bitti sen skulle det troligtvis vara bra. Usch, vad hemsk man kände sig, stackars Leon.


Kommentarer
Postat av: Jennie P

Är det inte det ena så är det det andra verkar det som...



"Tur i oturen" att det ändå inte tog ännu värre, men kan tänka mig att han hade fruktansvärt ont, lille killen.. Usch.. :-(



Skönt ändå mitt i allt elände att du hittat en assistent som verkar okej!



Hoppas, hoppas att det kan klaffa nu!



Sköt om er alla!

Kram

2009-12-16 @ 09:55:14
Postat av: Malin & Tindra

Får väl börja deta på samma sätt som dig... What a night! Suck! Tindra har krampat 3ggr inatt! 3:e gången gav jag stesolid och stackaren ville dra ut sprutan ur baken men orkade inte flytta handen dit :-(

Tänkte först fara till akuten i morse eftersom Tindras epilepsiläkare är på vuxensidan denna hösten så det finns ingen på plats vis parnneuro. Men efter att ha kollat temperaturen så konstaterade jag att vi åker ingenstans!! -24,5grader!! Brrr!

Så kl 8 ringde jag barnneuro och berättade hur det låg till och då blev det fart :-) Hon skulle försöka få tag på läkaren och ringa tillbaks. Hon ringde efter 15 min och meddelade att vår läkare hade hon inte hittat men hon fick tag på en annan läkare som vi träffat mycke som var inblandad i somras när vår läkare var på semester så hon hade direkt tagit beslutet att höja medicinen. inga problem. Så nu skall vi höja medicinen ikväll och på blodprov i morgon på morgonen.

Så idag hamnar jag att vara hemma från jobbet för inte vågar jag ju lämna Tindra med dagmamman inte!

Ganska bra saldo, har varit på jobb 6 dagar denna månad :-( Suck!! Har såååå dåligt samvete!

2009-12-17 @ 09:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0